Opgelost door Uw Schilderwerk: Uw Huismeester komt haar afspraken niet na én mijn schilderwerk verslechterd!

angry Opgelost
AGW uit Nijmegen

In 2016 heb ik mijn huis laten schilderen door een Arnhemse Schilder, die aangesloten is bij Uw Huismeester. Ik ben een overeenkomst aangegaan met Uw Huismeester voor dit schilderwerk.
Ik heb voor Uw Huismeester gekozen op advies van de Vereniging Eigen Huis die hier in 2016 en 2016 reclame voor maakt.
Er zit 6 jaar garantie op het schilderwerk.
I
Al vanaf 29 juli 2017 probeer ik via Uw Huismeester de herstelwerkzaamheden uitgevoerd te krijgen.
In september 2017 is een taxatie - via uw Huismeester - uitgevoerd en geconstateerd dat de gebreken inderdaad onder de garantie vallen.
Er zijn vele mails verstuurd naar Uw Huismeester en inmiddels ook naar de klachtenservice van Vereniging Eigen Huis. Echter nog steeds zijn de herstelwerkzaamheden niet uitgevoerd.
De mails die ik ontvang van Uw Huismeester bevatten steeds enkel de mededeling dat zij er alles aan doen om het zo snel mogelijk te laten herstellen. En dat ze het vervelend vinden voor mij.
Als ik weer een reminder stuur ontvang ik steevast een reactie met excuses en dat ze er wederom achteraan gaan. Vervolgens komt er geen vervolgactie en stuur ik weer een mail óf bel ik hen voor meer duidelijkheid.
Ook de Vereniging Eigen Huis, die een klachtenafdeling heeft, helpt niet écht bij het oplossen van dit probleem. Zij fungeren als doorgeefluik van mijn klacht en vragen of het schilderwerk uitgevoerd kan worden.
Echter er worden geen deadlines of consequenties afgesproken.
Het doorsturen van mijn klacht en het bellen van Uw Huismeester is het enige wat zij doen. En daarmee doen zij feitelijk hetzelfde als dat wat ik al een aantal maanden doe. Met dezelfde uitwerking nl. NOG STEEDS GEEN SCHILDER DIE HET WERK HERSTELD!
Inmiddels ben ik bijna een 1/2 jaar verder. Het vocht en de vrieskou doen het houtwerk geen goed en de situatie verslechterd meer en meer.
Ik heb geen idee hoe ik dit opgelost moet krijgen.
De telefoongesprekken die ik voer blijven netjes echter het antwoord wat ik krijg is zeer onbevredigend.
De standaard "callcenter-zinnen": "ik begrijp u", "wat vervelend voor u", "wij zullen er alles aan doen" etc. worden steevast gebruikt.
Echter nog immer zonder resultaat!
Wie kan mij hierbij helpen.
Of moet er een advocaat ingeschakeld worden.
Wat heb ik aan 6 jaar garantie én aan een klachtenservice áls de herstelwerkzaamheden simpelweg niet worden opgelost.

De herstelwerkzaamheden aan het schilderwerk moeten worden uitgevoerd.

Uw Schilderwerk is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

AGW uit Nijmegen
Uw huismeester heeft niet gereageerd, in ieder geval niet op dit bericht op klachtenkompas. Ook na de eerste acties ondernomen door Vereniging Eigen Huis gebeurde er niets. Pas toen ik echt heel boos werd op de Vereniging Eigen Huis, omdat zij ook een klachtenservice hebben die eigenlijk alleen mijn boodschap doorgeeft en geen consequenties hangt aan het niet nakomen van garantieafspraken heeft VEH nogmaals met Uw Huismeester contact gezocht en binnen een dag werd ik gebeld door een schilder. Deze schilder was sinds 3 weken in dienst (via een uitzendbureau) en kon alle klachten die hij moest oplossen eigenlijk niet echt aan. Hij moest vanuit Leiden naar Nijmegen om mijn schilderwerk te herstellen. Dat is gelukkig inmiddels gebeurd. Maar tevreden over de procedure en alle inspanningen die ik daarvoor heb moeten leveren ben ik allerminst Over de schilder ben ik zeker tevreden. Maar dat is zeker niet de verdienste geweest van uw Huismeester. Ik zou zeggen: NIET IN ZEE MET UW HUISMEESTER!

Ook een klacht indienen over Uw Schilderwerk?