Klacht Uw notaris: notaris heeft ons vertrouwen geschonden en aan ons schade veroorzaakt.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 289800
Gebruiker
Maharicha
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Een notaris heeft een zorgplicht. Van een notaris verwachten wij o.m. zorgvuldigheid, rekenkundige vaardigheden en bereidheid om eigen fouten te herstellen. Deze notaris voldoet NIET hieraan. Concreet: deze notaris vergeet gemakshalve om de OZB en waterschapsheffing te verrekenen met de koper, deze notaris denkt dat tussen vrijdag en maandag 4 rentedagen zitten en laat het aan de bank over om dit te herstellen, deze notaris vergoedt geen rente over geld voor de verkoper dat hij achterhoudt, deze notaris hanteert willekeurige en onduidelijke tarieven voor wat betreft doorhalen hypotheek, deze notaris zegt 2x een mail verstuurd te hebben, waarop hij antwoord verwacht, doch wij hebben niets ontvangen. Als hij vervolgens geen antwoord krijgt, laat hij de zaak op zijn beloop. Als je vervolgens rappelleert aan deze fouten, wordt je gebeld door iemand die jou wel even zal uitleggen dat de fout bij jou zit, maar je dossier niet kent.

De oplossing

1. uitbetaling van de ingehouden rente over de 3 dagen.
2. alsnog verrekening ten gunste van ons van de OZB en waterschapsheffing.
3. laagste tarief voor 2x doorhalen hypotheek, t.w. 2x € 90 i.p.v. € 100 en € 125. 4. excuus voor de mis-coomunicatie en overlast die dit veroorzaakt heeft.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Uw notaris hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Maharicha
Datum
Uiteindelijke oplossing
notaris heeft niet de moeite genomen om te reageren
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Uw notaris?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen