Opgelost door Uw Schilderwerk: Reclameren garantie afgewezen

content Opgelost
B.J.L. Kobossen

5 jaar geleden gebruik gemaakt van het collectief schilderswerk van VEH.

Een klein deel van mijn kozijnen is vurenhout. Dat blijkt nu uitgesloten te worden in deze actie.

Omdat er scheurtjes zijn opgetreden in het schilderwerk gooit Uw Schilderwerk het nu op uitsluitingen omdat het gaat over verborgen gebreken ! Toch vreemd dat dit bij het afsluiten van het contract niet ter sprake is gekomen. Dat wat ze nu uitsluiten was bij de uitvoering van de werkzaamheden, lees opname van de klus ook al duidelijk.

Blijkbaar nemen ze niet de verantwoordelijkheid om dit te herstellen.

Alsnog uitvoering van herstel ivm garantie

Uw Schilderwerk
    Geachte heer/mevrouw Kobossen,

Naar aanleiding van uw klacht hebben we de garantiebeoordeling achterhaald. Voor vurenhout geldt inderdaad inmiddels een uitsluiting van garantie, omdat deze houtsoort zodanige problemen met zich meebrengt dat we hierop geen garantie kunnen geven. Ten tijde van uw deelname was deze uitsluiting nog niet van kracht en dit wordt zeker meegewogen.

In de toelichting in de bijlage van de e-mail over de beoordeling, treft u de redenen aan voor afwijzing van uw garantieclaim. Deze zijn allen gebaseerd op de voorwaarden van uw garantie, te vinden op uw garantiecertificaat en in uw (eerste) offerte. Desalniettemin begrijpen wij uw teleurstelling en willen we er ook zeker van zijn dat de beoordeling correct is. Daarom bieden wij u een kosteloze tweede controle (second opinion) ter plaatse aan. Wij nemen hierover rechtstreeks contact met u op en hopen u zo ervan te verzekeren dat wij onze verantwoordelijkheid, waar gepast, zeker willen nemen.

Service Team

Uw Schilderwerk B.V.
    B.J.L. Kobossen
    Zeer snel na de klacht een positieve reactie en inmiddels een second opinion geweest. De claim valt (deels) onder de garantie.

Dank aan het serviceteam van Uw Schilderwerken voor het snel oppakken en opdracht geven voor herstel.

B.J.L. Kobossen
Alsnog aanspraak gekregen op garantie.

Ook een klacht indienen over Uw Schilderwerk?