Uw zorgalarm is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.
Opgelost door Uw zorgalarm: Onethische en agressieve verkoop methode aan ouderen
Details
Klacht
Er is een vertegenwoordiger van dit bedrijf bij mijn (schoon) ouders geweest. Door te doen alsof hij ze kende heeft hij hun vertrouwen gewonnen en ze een 2 jarig contract aangesmeerd voor een zorgalarm. De manier van verkoop was erg agressief en deze oudere mensen hebben zich volledig laten overrompelen om iets aan te schaffen, wat totaal onnodig is.Kosten € 60,00 per maand, installatiekosten € 20,00 eenmalig voor installatiekosten ed. Terwijl de noodzaak voor een alarm systeem niet aanwezig was. En dit ook gewoon via de Gemeente geregeld zou kunnen worden.
Dochter woont tegenover en er is dagelijks contact. Het contract is ondertekend. In de overeenkomst staat dat ze nog telefonisch gaan controleren of alles in orde was. Dat is niet gebeurd. Ze hebben direct de alarmsystemen verstuurd zonder rekening te houden met de wettelijke opzegperiode van 14 dagen.
De contracten zijn direct per mail opgezegd. Echter de manier van verkopen en oudere mensen benaderen is onethisch en moet aangepakt worden.
Gewenste oplossing
De contracten annuleren, zonder kosten en ook stoppen met deze manier van verkoop bij onschuldige ouderen die vertrouwen op vreemden die op een verkeerde manier binnen komen.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.