Opgelost door Uw zorgalarm: Onethische en agressieve verkoop methode aan ouderen

sad Opgelost
# 572060
Tilburg013

Er is een vertegenwoordiger van dit bedrijf bij mijn (schoon) ouders geweest. Door te doen alsof hij ze kende heeft hij hun vertrouwen gewonnen en ze een 2 jarig contract aangesmeerd voor een zorgalarm. De manier van verkoop was erg agressief en deze oudere mensen hebben zich volledig laten overrompelen om iets aan te schaffen, wat totaal onnodig is.

Kosten € 60,00 per maand, installatiekosten € 20,00 eenmalig voor installatiekosten ed. Terwijl de noodzaak voor een alarm systeem niet aanwezig was. En dit ook gewoon via de Gemeente geregeld zou kunnen worden.

Dochter woont tegenover en er is dagelijks contact. Het contract is ondertekend. In de overeenkomst staat dat ze nog telefonisch gaan controleren of alles in orde was. Dat is niet gebeurd. Ze hebben direct de alarmsystemen verstuurd zonder rekening te houden met de wettelijke opzegperiode van 14 dagen.
De contracten zijn direct per mail opgezegd. Echter de manier van verkopen en oudere mensen benaderen is onethisch en moet aangepakt worden.

De contracten annuleren, zonder kosten en ook stoppen met deze manier van verkoop bij onschuldige ouderen die vertrouwen op vreemden die op een verkeerde manier binnen komen.
UW zorgalarm heeft na veel bellen en mailen uiteindelijk het contract geannuleerd. Echter dat het zoveel moeite heeft moeten kosten is belachelijk. Tevens hebben we de retourkosten niet vergoed gekregen. Het contact is geannuleerd, de oplossing is niet echt naar tevredenheid.

Uw zorgalarm is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Tilburg013
    We hebben beide pakketten teruggestuurd en nu krijgen we de kosten niet vergoed. Omdat dit bezorgkosten zouden zijn en geen retourkosten ?????!!!!
    De toon van dit bedrijf is erg onvriendelijk. Terwijl je als consument recht hebt om je te bedenken binnen 14 dagen en dus gratis mag retourneren.

Ook een klacht indienen over Uw zorgalarm?