Opgelost door Vacanceselect Nederland: Onbevredigde reactie op mijn klacht

Aanleiding:
- Slecht of bijna niet te communiceren met de couriers van Vacances Directes.
- De couriers van Vacances Directes zijn niet bereikbaar ook niet telefonisch.
- Een overrompelende en schandalige manier van uitchecken. Dat is bijna niet uit te leggen. We hebben dit verhaal proberen te vertellen in de mail van zondag 2 augustus
De reactie in woorden lijkt goed, echter de compensatie van het leed is "een sigaar uit eigen doos". Te weten 50euro korting op de volgende vakantie bij Vacanceselect. De kosten van de vakantie waren ca. 2000 euro voor 2 weken

De klacht heeft geen betrekking op de volgende vakantie. Mijn inziens is het reëel om de compensatie te geven op de vakantie waar de klacht betrekking op heeft.

Ik vind 50 euro voor een vakantie die ca 2000 euro gekost heeft zeer weinig. Mijn inziens is het reëel om minimaal een dagvergoeding (150 euro) te compenseren. Het heeft ons minimaal 1 dag van de vakantie gekost. En als we het nog over de vakantie hebben hebben we het over de laatste dag van het uitchecken. De herinnering van de laatste dag met uitchecken komt altijd eerder naar voren dan de leuke dingen die we gedaan hebben.

Vacanceselect Nederland

Wij willen nogmaals benadrukken het zeer vervelend te vinden dat de couriers van Vacances Directes zeer klantvriendelijk zijn geweest. Dit had nooit mogen gebeuren. Dit is echter wel een situatie waar Vacanceselect part nog deel aan heeft gehad maar hebben wel begrip voor de familie nachtegaal die dit overkomen is. Echter delen wij de mening niet dat dit 1 dag heeft gekost. Familie Nachtegaal heeft donderdag 30 juli bij de couriers geïnformeerd wat de uitcheck mogelijkheden waren. Zij hebben aangegeven om Vrijdag 31 juli te vertrekken. Vrijdagmorgen besloot de familie om alles rustig in te pakken en schoon te maken en daarna naar huis te gaan (1 dag eerder dan geboekt). Om 17.45 uur waren zij klaar met inpakken en schoonmaken en zijn op zoek gegaan naar de couriers. Deze waren niet te vinden en ook onbereikbaar. Om 19,00 uur kwamen de couriers bij Familie Nachtegaal en werden toen zeer onvriendelijk te woord gestaan.

Familie Nachtegaal wil geen korting van € 50,- op een volgende vakantie maar een cash bedrag van minimaal 1 dag huursom ad. € 150,-.
    De echte dagvergoeding is: betaalde huursom ad. € 1778,- : 14 nachten =
    € 127,-. Wij gaan niet op het voorstel van familie Nachtegaal in om 1 dag te vergoeding omdat wij van mening zijn dat het geen hele dag in beslag heeft genomen.
    Omdat dit een uitzonderlijke situatie is waar de couriers een gedrag hebben vertoond wat niet voor had mogen gebeuren zijn wij bereid om de geboden korting om te zetten in een cash bedrag van € 100,-. Wij verzoeken de familie de IBAN gegevens door te geven zodat wij het bedrag kunnen overmaken.

Vertrouwende met bovenstaande voorstel een gepaste reactie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,
    Vacanceselect
    Ina Renes
    V.C.G. Nagtegaal
    Ik ben blij dat de klacht is onderkent. Ik hoop dat vacanceselect ervoor zorg draagt dat dit bij niemand meer plaats vind. Want het is zonde van de mooie vakantie. Het is niet het gevraagde bedrag, maar het is in ieder geval een compensatie van deze vakantie en dat vind ik voldoende.