Klacht Vacansoleil: De afhandeling van de annulering en de terugbetaling.

Klachtnummer
# 609918
Gebruiker
Judith Don
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 27 mei 2022 boekte ik een vakantie bij Vacansoleil op camping Eden in Italië van 17/7 t/m 21/7. Doordat ik in de afsluiting van mijn schooljaar zat, betaalde ik die niet gelijk.
Toen ik deze op 9 juni wilde betalen, zag ik dat de betalingstermijn slechts 2 dagen was! Ik had echter nog geen annulering binnengekregen en ook de betalingslink was nog actief, dus betaalde ik alsnog.
Toen wij op 17 juli jl. aankwamen op de camping (er was nog altijd geen annulering binnengekomen en ook het geld was niet teruggestort) bleek dat de boeking geannuleerd was. Door de 2 vriendelijke, jonge vakantiemedewerkers werd contact gezocht met de manager in Nederland. Zij vond dit volledig onze fout. Dat er te laat betaald was, ja, dat is onze fout, dat er verder geen enkel bericht vanuit Vacansoleil is gekomen echter niet, zijn wij van mening. Gelukkig was er nog 1 stacaravan vrij op de camping, want in de verdere omgeving was alles volgeboekt. Deze caravan kostte 300 euro meer, dan wat we betaald hadden aan Vacansoleil. 1048 euro, gelijk betalen, want de caravan was van de camping zelf en niet van Vacansoleil. Het geld zou Vacansoleil direct overmaken. Op woensdag 20 juli was dit nog steeds niet gedaan. Volgens de vriendelijke klantenservice jongen stonden we wel bovenaan de lijst. Hij vertelde ons dat ze niet kunnen zien dat er een betaling wordt gedaan op een geannuleerde boeking (vreemd, want dat er geen betaling op binnen is gekomen, kunnen ze wel zien, want daarom hadden ze geannuleerd). Op donderdag 21 juli nog steeds niet, maar we stonden nog wel steeds bovenaan. Op vrijdag 22 juli nog steeds niet. Volgens de klantenservice duurt zoiets 10 werkdagen. Wel kon de jongen ons toen meedelen dat de annulering op 8 juni was gedaan. Op mijn vraag dat er dan inmiddels toch wel meer dan 10 werkdagen verstreken waren, zei hij dat de annulering pas de zondag ervoor in het systeem stond.
Na 2 berichten op facebook (doe ik normaal echt niet, maar ik ben ondertussen behoorlijk pissig over de gang van zaken) kreeg ik van Vacansoleil een opmerking dat ik een privébericht mocht sturen met het boekingsnummer. Dit heb ik afgelopen maandag om 1330 uur dan ook gedaan. Gelijk kreeg ik een antwoord dat ik binnen 4 uur antwoord zou hebben. Inmiddels is het bijna 24 uur geleden en heb ik nog steeds geen antwoord. Ook is er nog steeds geen terugboeking va

Gewenste oplossing

Ik wil mijn geld terug en een compensatie van de extra kosten van 150 euro. Eigenlijk verwacht ik een excuus over de manier waarop er gehandeld is, maar ik reken daar niet op.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Vacansoleil is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vacansoleil?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen