Klacht Vaillant: Thermostaatbevestiging Vaillantketel is waardeloos

H.J. Huibers-vd Velden

Heb een nieuwe ketel gekocht bij Vaillant maar de bijgeleverde thermostaat is niet te monteren op de muur of op de bijgeleverde plaat. Aangezien de thermostaat 200€ kost is het niet prettig als hij constant van de bijgeleverde slechte bevestiging valt. De installateur waarschuwde al dat het een systeem van "lik me vestje"was. Hij had Vaillant al meerdere keren gewezen op het niet functioneren van de bevestiging maar krijgt steeds nul op rekest. Heb zelf een mail gestuurd en krijg het antwoordt dat er niks mis is met de bevestiging maar dat mijn muur niet recht is. Onzin, want ook het bijgeleverde plaatje voor diegene die de thermostaat ergens neer willen zetten werkt niet. Ook hier is de thermostaat niet op te monteren. Het is een zeeeer slecht ontwerp. Je kunt ook niet de boel vast kitten of lijmen want er zitten batterijen in zodat je de thermostaat los moet halen van de achterplaat.
Wellicht was mijn mail iets te duidelijk en te direct maar iets of liever gezegd veeeeeel meer klantenservice mag je van zo'n bedrijf toch wel verwachten. Mijn installateur gaf zelfs aan liever geen Vaillant meer te monteren vanwege de trubbels met de thermostaat bevestiging. Snap de reactie van Vaillant dus niet echt. Klagende klanten heb je meer aan dan een duur adviesbureau. Toch?

Het bedrijf kan op zijn minst 3 nieuwe achterplaatjes sturen omdat deze wellicht "krom?'zijn waardoor het probleem opgelost kan zijn. Misschien is de behuizing van de thermostaat scheef en is een andere thermostaat nodig. Heb nog garantie maar nu gebeurt er niks. Ze leveren slecht materiaal en zeggen dat aan mijn muur ligt terwijl het ook niet op de bevestigingsmogelijkheid past.

Wij vinden dat Vaillant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Vaillant?