Klacht Vaillant: Zelfde klacht 2x monteur geweest nog niet verholpen maar voor ieder bezoek een factuur.

A. Faasse

Het betreft een Vaillant ecotec plus VHR 25-30/5-5 CW4 bouwjaar 2014. De kachel geeft sinds november 2018 s, gedurende de nacht bij het opstarten een luide plof. De klacht is gemeld bij Vaillant zij hebben een servicemonteur langs gestuurd op 15-11-2018. De monteur wist niet wat het was maar heeft de warmtewisselaar vervangen.[ Tijdens het demonteren is er een kleine hoeveelheid water op de printplaat gekomen.Ik weet niet of dit in de toekomst voor storingen gaat zorgen. ] De wisselaar viel onder de garantie maar de factuur van het bezoek en arbeid waren € 251,- Volgende nacht opnieuw luide plof. Het vervangen van de warmtewisselaar was niet het probleem. Klacht opnieuw gemeld bij Vaillant. Opnieuw dezelfde monteur bezoek afgelegd op 19-12-2018. Hij heeft 5 kwartier naar kachel gekeken maar kon niets vinden.De monteur deelde mij mede dat het in orde moest zijn. Volgende nacht nog steeds hetzelfde probleem. Verbazingwekkend weer een factuur van € 114,95. Gelijk contact gezocht met rayonmanager dhr. P. Hij geeft aan dat het niet juist is van Vaillant dat er weer een factuur wordt verzonden omdat het probleem niet is verholpen en zegt toe dat de laatste factuur wordt gecrediteerd en verzoekt opnieuw een afspraak te maken met Vaillant zodat er opnieuw een monteur langs kan komen om het probleem op te lossen.
Echter komt er op 22-01-2019 i.p.v een credit een herinnering van de laatste factuur van € 114,95. Op 23-01-2019 contact opgenomen met Vaillant nu met de adminstratie dhr. Okuur. Hij gaf aan dhr.P aan te spreken omtrent de toegezegde creditfactuur en dat hij verder zorg zou dragen voor de afwikkeling.
Tot mijn verbazing komt er op 29-01-2019 i.p.v een credit een aanmaning van Vaillant met het verzoek om binnen 5 dagen te betalen.Wederom contact opgenomen met Vaillant. Dhr. O beantwoord niet zijn telefoon maar kom ik in contact met mw. Oo van de administratie. Zij geeft aan dat dit dhr. Y de servicemanager hierover gaat en zij hem verzoekt hierop te reageren. Ik geef haar te kennen dat ik deze man in december heb ingesproken en nog geen contact heeft opgenomen. Bij een bezoek aan de bouwbeurs heb ik een bezoek afgelegd aan Vaillant om dhr. P te spreken [ ik heb hem 6x ingesproken in zijn voicemail echter belt hij niet terug ]. Helaas niet aanwezig maar wel servicemanager dhr. Y. Ik leg hem de situatie uit en hij geeft mij aan dat hij de situatie herkent maar voor ieder bezoek een factuur moet zenden omdat hij moet zoeken naar probleem.

1. Vaillant denkt dat wij installateur zijn maar wij zijn consument dit is een fout van Vaillant. Wii willen ook consumentengarantie op reparatie. De eerste factuur van € 251,- is voldaan, echter probleem niet opgelost. De 2e factuur crediteren zoals toegezegd, probleem nog steeds niet opgelost.
2. Om probleem direct op te lossen de ketel vervangen door nieuw exemplaar daarna kan Vaillant zelf in haar werkplaats storing zoeken.
3. Stoppen met elkaar en Vaillant retourneert het bedrag van € 251,-
4.Er is een verwachte levensduur van de cv kachel en er is wettelijke recht op een delijk product.
5. Aangegeven bij Vaillant dat de cv in slaapkamer hangt en er een onveilige situatie is ontstaan door het ploffen bij het aangaan van de ketel in de nacht.
6. Zo snel mogelijk reactie.

Wij vinden dat Vaillant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!