Klacht Vakantiediscounter.nl: Ik ben door de Covid-19 maatregelen gedupeerd door de reisorganisatie en niet gehoord.

Gebruiker1542742625

Ik had begin januari 2020 een zesdaagse reis geboekt naar Curaçao met transfer en accommodatie bij VakantieDiscounter voor een bruiloft. In juni 2020 stuurde ik VakantieDiscounter een mail met uitleg dat de bruiloft is verschoven naar 2021 door Covid-19 risico en verzocht mij mijn geld terug te geven of een voucher dat ik kan gebruiken in 2021 om de bruiloft bij te wonen. Ik heb VakantieDiscounter een aantal keer gebeld, maar zij zijn telefonisch niet bereikbaar. Ik heb in juli 2020 weer een mail gestuurd met het verzoek contact met mij op te nemen voordat de deadline van het restant te betalen bedrag er is. VakantieDiscounter heeft op geen van mijn mails antwoord gestuurd en op de laatste dag van betaling belden zij mij op met de mededeling dat ik dezelfde dag nog moest betalen anders word ik doorverwezen naar het incassobureau. Ik legde uit dat ik in de risicogroep val en een doktersverklaring kan regelen over mijn gezondheidssituatie. Ik vertelde ook dat de bruiloft is verschoven en ik graag een voucher zou willen of mijn geld terug. De dame aan de lijn zei dat ik geen geld terug krijg en dat ik geen voucher kan krijgen, omdat Curaçao code geel heeft en daarom daar naar toe gevlogen mag worden. Ik had geen annuleringsverzekering afgesloten, omdat ik zeker wist dat ik zou gaan maar niet bewust was dat de Corona virus zo abrupt deze kant op zou komen. Maar ook al zou de bruiloft toch doorgaan nu, dan kan ik niet gaan vanwege mijn gevoelige gezondheid. Uit vrees zoveel van mijn geld te verliezen voelde ik me gedwongen om te gaan. Ik heb het restant betaald. Ik kreeg mails van Corendon binnen met de nodige eisen. Een eis was een PCL (binnen 48 uur alleen geldig) formulier en het andere een Covid-19 Medical Certificate (binnen 72 uur alleen geldig). Ik kon het PCL formulier pas volledig invullen met de C-19MC verklaring. De C-19MC test kon ik pas maandag(10-08-20) ochtend laten afnemen. Test uitslag kreeg ik pas vandaag ochtend (12-08-2020 om 06:38 uur en ik checkte mijn mail om 7:15 uur). Ik had om 8:00 uur op Schiphol moeten zijn, maar omdat ik nu het PCL formulier moest invullen thuis was ik precies om 09:00 uur op Schiphol. Ik kwam om 09:15 uur bij de KLM balie om mijn bagage in te checken. Het KLM personeel eiste een uitgeprinte versie van het PCL en C-19MC. Ze verwezen mij naar het service punt op Schiphol en ik ben er snel naar toe gegaan om te printen. Weer bij de balie aangekomen, vertelde het KLM personeel dat ik niet meer kon inchecken en vliegen.

Ik wil graag dat al mijn mails beantwoord worden, begrip wordt getoond en gegeven voor mijn situatie (reisorganisaties vragen om begrip, maar geven dit zelf niet), een reisvoucher krijg om de bruiloft volgend jaar bij te kunnen wonen en compensatie voor de extra kosten dat ik heb moeten maken voor het vertrek op Schiphol en dan toch niet meer mee mocht vliegen.

Wij vinden dat Vakantiediscounter.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Vakantiediscounter.nl?