Klacht Vakantiegarant: ongehoord brutale verkoopmethode om mensen op onheuse gronden een product aan te smeren

Klachtnummer
# 294906
Gebruiker
J met de Korte Achternaam
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Begin januari jl. ben ik gebeld door VakantieGarant. Omdat ik volgens hen had deelgenomen aan een enquete, mochten ze mij een speciale aanbieding doen mbt vakantiewoningen in het buitenland. Ik heb aangegeven geen interesse te hebben, omdat we een eigen stacaravan in NL hebben om vakantie te vieren. Op de vraag of ze me toch informatie mochten sturen heb ik ja geantwoord en m'n e-mailadres gegeven. Ik heb vervolgens geen informatie ontvangen, maar wel een bevestiging van inschrijving via e-mail. Omdat in deze e-mail geen overeenkomst was bijvoegd, heb ik dat dus niet als zodanig opgevat en omdat ik ook al had aangegeven geen interesse te hebben in hun product, heb ik verder niet op deze hondsbrutale (en onwettige?) werkwijze gereageerd en ook niet op de factuur en herinnering de weken daarna. Na de daaropvolgende aanmaning heb ik per mail aangegeven dat ik de vordering niet erken en juridische stappen overweeg mochten ze mij nog verder lastig vallen met hun zogenaamde overeenkomt. Nu ze erbij blijven dat er sprake is van een overeenkomst, vervoeg ik mij tot jullie, zal ik hun werkwijze melden bij de ACM en verder juridisch advies inwinnen. Er is simpelweg geen overeenkomst en een bedrijf zou niet op het aanbod om informatie toe te zenden een bevestiging van wat dan ook mogen sturen, waarna de consument dan verplicht wordt te reageren, zoals in de bevestigingsmail valt te lezen.

De oplossing

dit dubieuze bedrijf moet mij verder niet lastig vallen, ik heb geen zin naar de rechter te stappen, maar als het moet dan moet het

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Vakantiegarant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vakantiegarant?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen