Klacht VakantieTips.nl: Annulering daags voor vertrek naar Alpenhof/Aurach/Oostenrijk

Klachtnummer
# 191324
Gebruiker
Marc
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Begin Augustus leuke aanbieding bij VakantieTips.nl geboekt voor weekje naar Oostenrijk/Aurach/Ferienhotel Alpenhof. Vandaag tijdens het inpakken krijg ik een telefoontje van VakantieTips.nl dat de reis geannuleerd is! Dacht werkelijk dat het een foute grap was maar de medewerker wist bijzonder veel details te vertellen waarna ik niet twijfelde aan de echtheid.De reden van VakantieTips.nl was dat ze "problemen " hadden met hun leverancier en derhalve genoodzaakt waren de boeking te annuleren. Heb hierna direct contact gehad met de eigenaar van het hotel, mevr. Mettler en zij bevestigde de annulering. Zij vertelde mij tevens dat ze niets voor mij kon betekenen en dat zij met een externe partij werken genaamd Kitzbuhl Eurotours. Vervolgens heb ik met deze partij contact gehad en zij vertelde mij dat VakantieTips.nl de reissommen niet overgemaakt heeft naar Eurotours waarna Eurotours genoodzaakt was de boeking(en) te annuleren. Dit was dus al langer bekend!!!

De oplossing

Conform hun leveringsvoorwaarden artikel 11 punt 5:
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Maar dit is niet meer te regelen binnen 24 uur en staan wij met 2 kinderen en week verlof ieder met lege handen....

3 reacties

  1. Auteur
    VakantieTips.nl
    Datum
    Geachte heer Pelzers,

    Uiteraard is het een zeer vervelende situatie dat uw boeking geannuleerd werd door de beëindiging van de samenwerking met onze leverancier. Zoals al telefonisch met u besproken zullen wij het volledige bedrag zo spoedig mogelijk aan u terugbetalen.

    Vriendelijke groet,

    Team VakantieTips.nl
  2. Auteur
    Marc
    Datum
    Er is tot op heden nog steeds geen geld teruggestort!
    Er is mij afgelopen Vrijdag naar mijn bankgegevens gevraagd, deze meteen aangeleverd.
  3. Auteur
    VakantieTips.nl
    Datum
    Geachte heer Pelzers,

    Op 25 oktober is de terugbetaling uitgevoerd. U kunt dit controleren op uw bankafschrift.

    Vriendelijke groet,

    Team VakantieTips.nl

Ook een klacht indienen over VakantieTips.nl?