Klacht Vakantieveilingen.nl: arragament gewonnen maar kan niet geanuleerd worden

Klachtnummer
# 153033
Gebruiker
AP
Datum
1 reactie

Details

De klacht

hoi,
Ik heb gisteren een veiling gewonnen bij vakantie veiling.
Nu kwam ik er achter dat we niet heen kunnen voor 29 feburari.
dus wou ik graag de veiling annuleren. Nu zegt vakantievielinge dat dit niet kan.

Volgens mij klopt dit niet je heb toch altijd recht om van je verkoop af te zien
( 14 dagen bedenktijd). ect ?

In hun voorwaardne staat onderander dat het kan zonder opgave van reden (herroepingsrecht).

Ik heb terug ge-maild dat ik het er niet mee eens ben, wat zijn mijn rechten precies?

Groetjes A.P

De oplossing

Dat ik de boeking kan annuleren. en evt geld terug. !

1 reactie

  1. Auteur
    Vakantieveilingen.nl
    Datum
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.

    Helaas is het niet mogelijk om gewonnen arrangementen te annuleren.
    Het recht van ontbinding, dat een consument bij online aankoop het recht geeft om binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen af te zien van de overeenkomst, is niet van toepassing. Op Vakantieveilingen.nl worden namelijk arrangementen geveild van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding voor een bepaalde datum of periode. Deze diensten zijn op grond van de wet uitgezonderd van het recht van ontbinding.

    Ook is het zo dat wij de geveilde producten en diensten via digitale vouchers aanbieden. Deze digitale vouchers zijn ook uitgesloten van recht van ontbinding en kunnen dus niet geannuleerd worden. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Voorwaarden.

    Eventueel kunt u het arrangement wel overdragen aan familie, vrienden of kennissen.
    Het spijt ons dat wij u in deze situatie niet verder tegemoet kunnen komen.

    Met vriendelijke groet,

    Sabine Webcare
    Vakantieveilingen.nl

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen