Klacht Vakantieveilingen.nl: Herroepingsrecht gewonnen veiling

# 193037
WendyL

Graag maak ik gebruik van het herroepingsrecht aangaande de "gewonnen" veiling naar (oa) Blue Sea Le Printemps. In onderstaande staat beschreven dat wanneer ik de veiling nog niet hebt geboekt, ik gebruik kan maken van het herroepingsrecht.

Zie ook: http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/vakantieveilingen.nl-schikt-in-zaak-over-herroepingsrecht/

Ik heb 19-09 gewonnen en ben dus ruim op tijd voor de annulering.

Nu geeft de veilingadviseur aan dat dit niet mogelijk is. Hij gaat daarbij niet in op de juistheid van bovenstaande informatie, maar biedt mij de mogelijkheid om binnen vijf dagen het gewonnen bedrag opnieuw in te zetten voor andere veilingen. Wanneer ik aangeef dat ik dat niet wil, krijg ik geen reactie.

Herroepingsrecht betekent ook dat ik gewoon mijn geld terug kan krijgen, toch? Wanneer het juridisch klopt wat ik schrijf dan is dat voor mij de oplossing. Ik zou dus graag feedback krijgen op de link van consumentenjurist.

Vakantieveilingen.nl
    Beste heer / mevrouw,

Wij hebben de link bekeken. Wij kunnen u berichten dat VakantieVeilingen wel op de juiste manier handelt, zoals vermeld in de algemene voorwaarden zie hiervoor onze algemene voorwaarden Artikel 5.1a en b.

Diana - Webcare VV
    WendyL
    Dag Diana,

Ok, het heeft te maken met het feit dat er binnen een bepaalde periode gereserveerd dient te worden voor dit jaar. Ik heb wel drie mails ontvangen waarin niet werd ingegaan op het herroepingsrecht. Is er een mogelijkheid deze voucher in te ruilen voor een andere?

groet, Wendy
    Vakantieveilingen.nl
    Beste meneer/mevrouw,

Herroepingsrecht is in dit geval niet van toepassing.
    Wel hebben wij nogmaals naar uw zaak gekeken.
    Op 2 november hebben wij hierover een email gestuurd.
    Wij hopen dat u akkoord gaat met deze oplossing.

Sabine - Webcare
    Vakantieveilingen

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?