Klacht Vakantieveilingen.nl: Herroepingsrecht gewonnen veiling

Klachtnummer
# 193037
Gebruiker
WendyL
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Graag maak ik gebruik van het herroepingsrecht aangaande de "gewonnen" veiling naar (oa) Blue Sea Le Printemps. In onderstaande staat beschreven dat wanneer ik de veiling nog niet hebt geboekt, ik gebruik kan maken van het herroepingsrecht.

Zie ook: http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/vakantieveilingen.nl-schikt-in-zaak-over-herroepingsrecht/

Ik heb 19-09 gewonnen en ben dus ruim op tijd voor de annulering.

Nu geeft de veilingadviseur aan dat dit niet mogelijk is. Hij gaat daarbij niet in op de juistheid van bovenstaande informatie, maar biedt mij de mogelijkheid om binnen vijf dagen het gewonnen bedrag opnieuw in te zetten voor andere veilingen. Wanneer ik aangeef dat ik dat niet wil, krijg ik geen reactie.


De oplossing

Herroepingsrecht betekent ook dat ik gewoon mijn geld terug kan krijgen, toch? Wanneer het juridisch klopt wat ik schrijf dan is dat voor mij de oplossing. Ik zou dus graag feedback krijgen op de link van consumentenjurist.

3 reacties

  1. Auteur
    Vakantieveilingen.nl
    Datum
    Beste heer / mevrouw,

    Wij hebben de link bekeken. Wij kunnen u berichten dat VakantieVeilingen wel op de juiste manier handelt, zoals vermeld in de algemene voorwaarden zie hiervoor onze algemene voorwaarden Artikel 5.1a en b.

    https://www.vakantieveilingen.nl/algemene-voorwaarden.html

    Met vriendelijke groet,

    Diana - Webcare VV
  2. Auteur
    WendyL
    Datum
    Dag Diana,

    Ok, het heeft te maken met het feit dat er binnen een bepaalde periode gereserveerd dient te worden voor dit jaar. Ik heb wel drie mails ontvangen waarin niet werd ingegaan op het herroepingsrecht. Is er een mogelijkheid deze voucher in te ruilen voor een andere?

    groet, Wendy
  3. Auteur
    Vakantieveilingen.nl
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Herroepingsrecht is in dit geval niet van toepassing.
    Wel hebben wij nogmaals naar uw zaak gekeken.
    Op 2 november hebben wij hierover een email gestuurd.
    Wij hopen dat u akkoord gaat met deze oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    Sabine - Webcare
    Vakantieveilingen

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen