Opgelost door Vakantieveilingen.nl: Hotelpas wilt 24,92 claimen, misleidend op vakantieveilingen aangegeven

jd

Via vakantieveilingen.nl heb ik vorig jaar de veiling van Hotelpas gewonnen. (Verder altijd goed gegaan). Met daarin hele andere voorwaarden dan dat zij daadwerkelijk hebben. Hotelpas is een grote oplichterij, de hotels op hun site zijn duurder dan het boeken bij de hotels zelf. Deze week heb ik een mail van Hotelpas gekregen omdat ik zogenaamd mijn abonnement heb verlengd. Ik heb hier nooit voor ondertekend. Dus ik laat jullie hierbij weten dat ik HOTELPAS niks ga betalen. Bovendien reageren zij niet eens op mijn mail. En ook raar dat ze moeilijk te bereiken zijn. Er zijn zoveel eerlijke bedrijven in Nederland die netjes een mail sturen een maand van te voren met daarin: uw abonnenment wordt verlengt indien u dit niet wilt kun u hier opzeggen. Ik snap niet waarom een bedrijf als vakantieveilingen met dit soort bedrijven in zee gaan. Dit gaat jullie een groot imagoschade opleveren. Indien jullie dit niet willen oplossen, ga ik dan ook zeker strengere maatregelen treffen.

Ik ga niks betalen. Vakantieveilingen moet dit voor mij oplossen aangezien Hotelpas niet reageert. Dit moet stoppen voordat er meerdere gedupeerden komen.

Beste meneer/mevrouw,

Door een computerstoring bij Hotelpas heeft u afgelopen weekend (29/30 augustus) wellicht een mail ontvangen over het verlengen van een eerder gewonnen hotelpas. Indien u tijdens het activeren van uw hotelpas niet hebt gekozen voor een andere kaart dan aangeboden bij de gewonnen veiling, dan kunt u het bericht van deze aanbieder als niet verzonden beschouwen. In dat geval heeft u vanochtend een excuus mail ontvangen van Hotelpas.

Heeft u géén excuus mail ontvangen, dan heeft u tijdens het activeren van uw hotelpas gekozen voor een upgrade. Volg dan de instructies die in de mail staan van Hotelpas.

Mocht u er toch nog vragen over hebben, neem dan contact op met Hotelpas:
    klantenservice@hotelpas.com

Lydia
    Webcare Vakantieveilingen.nl

Vriendelijk dank voor uw bericht.

De afgelopen week is er commotie ontstaan over de handelswijze van Hotelpas.com, één van de partners van VakantieVeilingen. Naar nu blijkt
    heeft dit bedrijf een grote groep consumenten, waaronder mensen die een
    voucher van Hotelpas.com via VakantieVeilingen hebben gekocht, benaderd
    met een mailing waarin ten onrechte wordt gesteld dat er sprake zou zijn van
    een automatische verlenging. Daarnaast blijken er veel consumenten te zijn
    die zonder dat zij hierover geïnformeerd zijn door Hotelpas.com, aan een abonnement vastzitten.

Dit is niet alleen in strijd met de contractuele afspraken die wij maken met al onze partners, het is tevens tegen het beleid van VakantieVeilingen omdat wij
    geen producten of diensten aanbieden met een automatische of stilzwijgende verlenging. Ons beleid is conform de verklaring van de ACM (Autoriteit , Consument & Markt) die vandaag stelt dat consumenten die onlangs een rekening van Hotelpas hebben ontvangen deze niet hoeven te betalen.

Vanzelfsprekend staan wij geheel achter dit oordeel van de ACM. Toen wij begin deze week kennis namen van de handelswijze van Hotelpas.com hebben
    wij het contract met deze partner per direct opgezegd. Met de kennis van nu realiseren wij ons dat wij deze samenwerking eerder hadden moeten opzeggen. Wij trekken lering uit de ontstane situatie en zullen onze interne procedures nogmaals tegen het licht houden om te zorgen dat dit niet
    meer kan gebeuren.

een automatische verlenging. Daarnaast blijken er veel consumenten te zijn

meer kan gebeuren.

Diana- Webcare VV
    Beste Vakantieveilingen,

Het is fijn dat dit gebeurd is en jullie zulke partners niet meer toelaten. Ik vind dit ook erg zonde van jullie site omdat ik er altijd goede ervaringen mee heb gehad. Nu is er alleen een klein probleempjes. Mijn zus heeft de rekening betaald omdat zij bang was dat ik hier niet vanaf zou komen. Zou zij dit nog terug kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet

Vriendelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan dat uw zus al heeft betaald. Zij kan naar aanleiding daarvan een mail sturen naar klantenservice@hotelpas.com met verzoek om teruggave. Hotelpas heeft toegezegd dit terug te betalen. Mocht zij er met Hotelpas niet uitkomen, dan kan zij een mail sturen aan oplossing@vakantieveilingen.nl. Wij zullen haar vraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Lisa - Webcare VV
    Beste Vakantieveilingen,
    Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ben tevreden met deze oplossing.

Met vriendelijke groet

jd

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?