Klacht Vakantieveilingen.nl: Impulsief geboden

Estrid

Op 25 april, heb ik geboden en gewonnen op een aanbieding van Vakantieveilingen, 3 dagen Centerparcs. Tijdens het zoeken en bieden zat ik in de auto en ging ervan uit dat je zelf kon bepalen welke periode je kon boeken. Dit laatste bleek zeker niet het geval te zijn.
Nadat ik thuis wilde ik reserveren en bleek enkel perioden beschikbaar, waarin mijn man, brandweerman, dienst had en zeker geen vrij kon krijgen.

Ik heb contact opgenomen met vakantieveilingen (28-4, ivm feestdagen eerder geen bereik), men kon niets voor mij betekenen, colportagewet of spijtoptantenregeling is blijkbaar niet van toepassing. Ik moest de voucher maar op marktplaats aanbieden.

En toen kwam het volgende addertje, als men de voucher overnam, dan had men maar t/m 29 april de tijd om te boeken, 1 dag de tijd dus,

Annulering van deze boeking en daarmee restitutie van het door mij betaalde bedrag of de gelegenheid geven wel in de door mij gewenste periode te boeken (4 t/m 6 mei)

Beste meneer/mevrouw,
    Wat vervelend dat u niet op de hoogte was dat het arrangement, dat u gewonnen heeft via onze veiling, op basis van beschikbaarheid werd aangeboden.
    In de veiling staat dat de beschikbaarheid bekeken kan worden in de beschikbaarheidskalender. Deze vindt u onder Meer informatie. Op het moment dat u meedeed aan de veiling was het dus inzichtelijk wanneer u gebruik zou kunnen maken van het arrangement.
    Alle informatie die nodig is om een weloverwogen bod te kunnen plaatsen op onze veiling staat in de veilingtekst omschreven.
    Helaas moeten wij u mededelen dat wij hierin niets voor u kunnen betekenen, hoe vervelend ook.
    Het recht van ontbinding, dat een consument bij online aankoop het recht geeft om binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen af te zien van de overeenkomst, is niet van toepassing. Op VakantieVeilingen.nl worden namelijk arrangementen geveild van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding voor een bepaalde datum of periode. Deze diensten zijn op grond van de wet uitgezonderd van het recht van ontbinding.
    Bovendien is het zo dat wij de geveilde producten en diensten via digitale vouchers aanbieden. Deze digitale vouchers zijn ook uitgesloten van recht van ontbinding en kunnen dus niet geannuleerd worden.Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze Voorwaarden.Het spijt ons u hierin niet tegemoet te kunnen komen.Met vriendelijke groet,Jolien - Webcare VV
    Estrid
    U maakt handig gebruik van de mazen in de wet, door gebruikmaking van bepaalde omschreven perioden. Tegenwoordig maken veel mensen gebruik van mobiele mediaopties, ik eveneens en het is ondoenlijk om je op zo'n klein scherm goed voor te bereiden of te oriënteren, wat ook bekend en benut is. Dat betekent dat Vakantieveilingen ongeschikt is om snel te boeken, zoals bijvoorbeeld Booking.com dat wel is, omdat je daar snel de benodigde informatie krijgt en daardoor een weloverwogen keus kan maken.
    Vakantieveilingen.nl
    Beste heer, mevrouw,Dank u wel voor uw reactie.Wij vinden het vervelend dat door uw mobiele telefoon oriëntatie en voorbereiden meer tijd vergen. Echter is dit geen reden om het herroepingsrecht wel te hanteren. Dit betekent dat ons antwoord helaas onveranderd blijft en wij u in deze niet tegemoet kunnen komen.Wij begrijpen dat dit niet het gewenste antwoord is, maar hopen op uw begrip voor deze beslissing. Met vriendelijke groetSarah - Webcare
    Estrid
    Vakantieveilingen maken handig gebruik van impulsaankopen en hebben hiervoor de mazen in de wet benut om mensen daaraan te houden, als achteraf blijkt dat men er geen gebruik van kan maken, omdat er slechts beperkte dagen mogelijk zijn. Erg slecht. Ik zal in ieder geval nooit meer gebruik maken van Vakantieveilingen en het ook iedereen in mijn netwerk afraden!

Estrid

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?