Opgelost door Vakantieveilingen.nl: Misleidende ter waarde van-prijzen

content Opgelost
VSPT

Ter waarde van - bedragen zijn onrealistisch. Ik zie een verrassingsticket voor drie dagen, voorwaarden staan er duidelijk bij, de twv prijs is 250 euro.
Vanwege het verlopen van de veiling bied ik snel mee en win met 140 euro.

Ik zie vervolgens op de site van verrassingstickets dat hetzelfde ticket altijd 129 euro kost.
Er zijn geen upgrades mogelijk, geen overige kosten: het betreft 1 duidelijk product voor 1 duidelijke prijs.

Ik check op vakantieveilingen random nog een aantal veilingen zoals het armani heren horloge en zie dat de twv prijzen extreem opgevoerd zijn. Horloge heeft een twv ruim 400 euro en wordt bij dezelfde partij verkocht voor 160 en is ruim voorradig, tevens bij andere aanbieders.

Ik vind dat dwaling. VV kan er expliciet bijzetten dat die informatie indicatief is of de daadwerkelijke prijs van de aanbieder communiceren.

Na contact met vakantieveilingen, wordt er inhoudelijk niet goed gereageerd op mijn vraag en stelling.

Iedereen begrijpt dat het presenteren van een hogere waarde leidt tot het gevoel krijgen van een 'koopje'; als dan achteraf blijkt dat de waarde vele malen lager ligt, voel je je als consument genept.

Ik vraag om duidelijke uitleg van het prijsverschil. Is deze er niet en valt het niet uit te leggen, dan ben ik bereid 129 euro te betalen, gelijk aan de waarde van het product volgens de site van de aanbieder.
Daarnaast vind ik dat VV bij de twv duidelijk moet vermelden dat dit een indicatieve prijs is volgens de aanbieder óf de prijs zelf controleert en er garant voor staat.

Max 129 euro betalen voor veiling, incl alle kosten.

Vakantieveilingen.nl
    Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor het sturen van uw bericht.

We vinden het jammer dat u de bedragen onrealistisch vindt. We hebben het voor u nagekeken. U geeft het voorbeeld van verrassingstickets. Op onze website wordt vermeld dat de veiling 259 euro waard is.
    U geeft aan dat de aanbieder dit zelf verkoopt voor 129. Dit geldt echter voor een enkele ticket.

De veiling op onze website is op basis van twee personen. Wij kunnen dan ook geen fout vinden in de veilingtekst. Wij hopen dat het prijsverschil hiermee verklaard is.

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Leo - Webcare VV

VSPT
Ik heb voor het posten hier op klachtenkompas gebeld en gemaild met VV om uiteindelijk hier te lezen wat het verschil maakt. Duidelijk verhaal voor wat betreft de tickets, had het graag eerder vernomen. Vraag mij nog wel af hoe het zit met de overige twv prijzen; een prijsvergelijk blijft altijd verstandig!

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?