Opgelost door Vakantieveilingen.nl: Nauwelijks beschikbaarheid Fletcherhotels via vakantieveilingen

content Opgelost
S.G.H. Rheiter

Begin mei heb ik een veiling voor een overnachting in een Fletcher hotel gewonnen (zonder ontbijt) met een geldigheid tot eind juni en de voorwaarde dat ik maar 5 dagen vooruit kan zien welke hotels beschikbaar zijn. Vakantieveilingen schrijft dat er volop beschikbaarheid is. "Van de Waddeneilanden tot het puntje van Zeeland, er is keuze uit bijna 80 hotels met 3 en 4 sterren." Dat is echter niet zo, ik kijk al een aantal weken naar de mogelijkheden. In het weekend is er nooit iets vrij. Vandaag op 15 juni zoek ik op de datum 16 juni: slechts 6 van de 80 hotels hebben iets vrij. Op de laatst mogelijke dag om te zoeken (di 20 juni) zijn 16 hotels beschikbaar waarvan een heel aantal in mijn eigen woonomgeving. Hier heb ik niks aan. Heel teleurstellend.

Vakantieveilingen maakt de toezegging: er is voldoende beschikbaarheid absoluut niet waar - de beperking van boeken voor alleen de komende 5 dagen - , en daarom zou ik mijn geld terug willen.

S.G.H. Rheiter
    Vandaag 17 juni is het zelfs niet mogelijk om te reserveren vanwege een technische storing.
    Vakantieveilingen.nl
    Beste heer, mevrouw,

Fijn dat u ons een berichtje stuurt.

Wat vervelend dat u niet tevreden bent over de reserveringsvoorwaarden en de beschikbaarheid van het aantal hotels.

Wij hebben het voor u nagekeken in het systeem. Wij geven in de veilingtekst inderdaad aan dat u maar 5 dagen van tevoren kan reserveren. Dit heeft u dus voor het bieden kunnen zien.

Daarbij geven wij aan dat er geen garantie geboden kan worden dat het gewenste hotel beschikbaar is op de dag waarop u een reservering wenst te maken.

Wij geven ook nergens aan dat alle 75 hotels elke dag beschikbaarheid hebben. Daarnaast geven wij ook in de veilingtekst aan dat er een beperkte beschikbaarheid is op zaterdag. Het kan dus zo zijn dat er inderdaad geen hotelkamers vrij zijn op zaterdag.

Helaas hebben wij geen zeggenschap in de beschikbaarheid van Fletcher, omdat wij deze niet kunnen inzien. Fletcher geeft dus de beschikbaarheid aan in de kalender. Als een bepaald hotel geen beschikbaarheid heeft, dan is die er ook echt niet. Hier kunnen wij niks aan veranderen.

Hoe vervelend wij het ook vinden, wij kunnen deze veiling niet zomaar annuleren. Wij willen u wel tegemoetkomen en u een ruilveiling aanbieden. De voorwaarden sturen wij naar u toe via de e-mail.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan horen wij dat graag.

Heather - webcare VV

S.G.H. Rheiter
    Inmiddels heb ik van het aanbod "de ruilveiling" gebruik gemaakt; weer een overnachting inc. ontbijt, en kan op deze manier de vervaldatum tot eind nov. uitstellen. Het totaalbedrag van de eerste veiling wordt teruggestort. Ik vind het een goede oplossing en ben blij dat ik dit via klachtenkompas heb gemeld. Nog een terzijde: in de afgelopen maand was er ook doordeweeks nauwelijks accommodatie beschikbaar, en in weekenden heb ik nooit beschikbare kamers gezien. Wat veel verwarring veroorzaakt: de Fletcher veilingen hebben verschillende voorwaarden. Het verschil tussen 5 óf 12 dagen vooruit kunnen reserveren, en de beperking van geldigheidsdatum. Bij verlies van een veiling wordt meteen een nieuwe veiling aangeboden, deze kan echter verschillen in genoemde voorwaarden.

S.G.H. Rheiter
Een ruilveiling zoals genoemd in mijn laatste reactie. Hiervan heb ik gebruik gemaakt.

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?