Opgelost door Vakantieveilingen.nl: Verrassingsticket blamage

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 179859
Gebruiker
Marjolijn
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Veiling voor een 3-daagse verrassingsreis in EU gewonnen (E220,00). Na ontvangst ticketvoucher klacht ingediend bij bedrijf omdat we nog geen 1,5 dag op locatie hadden (slechte vliegtijden). Nog later erachter gekomen dat het niet verstandig is om naar Sofia te reizen met medereiziger i.v.m. medische gronden. Meerdere malen via betaalde lijn contact opgenomen met bedrijf en zelfs aanbod gedaan om te boeken tegen meerprijs, locatie maakt niet uit als het maar medisch verantwoord is binnen de EU. Kreeg ik als reactie: u wilt dus gewoon de locatie wijzigen, had u moeten uitsluiten. Nou helemaal niet, ik kwam hier helaas zelf ook laat achter want dit verwacht je gewoon niet binnen de EU? Compensatie voor de slechte vliegtijden: u kunt 2 nachten bijboeken a E167,00. Ongelooflijk! Dan kan ik net zo goed een nieuwe reis kopen? Komen ook helemaal niet terug op de klacht over dure bijkomende kosten. Ref: # 179249.

Gewenste oplossing

Compensatie voor in ieder geval de slechte vliegtijden als de locatie niet aangepast kan worden. Heen hebben we een avond, de volgende dag hebben we een dag en de volgende dag vliegen we al naar huis. Ik vind het aanbod voor bijboeken 2 dagen onacceptabel. Vliegtijden zijn niet altijd te voorzien en daar heb ik alle begrip voor deze klacht voor dezelfde locatie is 3 weken geleden ook via deze site ingediend. Ze hadden het dus wel degelijk kunnen voorzien maar gaan gewoon door met het boeken van slechte vliegtijden. Ik voel me dan ook flink in de maling genomen en vind het erg triest dat er geen begrip is voor de medische situatie van mijn reispartner.

- vergoeding voor weinig tijd op locatie, in tegenstelling tot de belofte van de aangeboden reis
- omboeken naar een andere locatie (wel een andere datum)
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

5 reacties

  1. Auteur
    Vakantieveilingen.nl
    Datum
    Beste mevrouw Schutte,

    Wat vervelend om te lezen dat de toegewezen reis niet naar wens is. Ook vinden we het jammer dat uw contact met de aanbieder niet het gewenste resultaat heeft gehad.

    Zou u ons het ordernummer van de veiling willen toesturen via webcare@vakantieveilingen.nl ? We bekijken graag of we iets voor u kunnen doen.


    Met vriendelijke groet,

    Wim-Webcare VV
  2. Auteur
    Marjolijn
    Datum
    Beste Wim,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist alle gegevens via het opgegeven e-mail adres naar je toegestuurd.
  3. Auteur
    Vakantieveilingen.nl
    Datum
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik het de e-mail met uw ordernummer ontvangen en de veilingtekst erbij gepakt.

    Ik begrijp dat het vervelend is dat u niet kunt vliegen naar Sofia. Echter, kunnen wij u hier niet mee helpen. Zoals de aanbieder aangeeft kunt u enkel van te voren een aantal locaties uitsluiten van de eindbestemming. Wij kunnen er niet voor zorgen dat de locatie van het arrangement wordt gewijzigd.

    Verder begrijp ik niet zo goed om welke medische redenen u is afgeraden om te vliegen naar Sofia. Via de website van de Rijksoverheid worden er geen bijzondere veiligheidsrisico's opgegeven. Er is dus geen negatief reisadvies naar Sofia.

    Tot slot is de aanbieder afhankelijk van de beschikbare vluchttijden voor de geboekte datum. In de veilingtekst heeft gestaan dat je een veiling wint voor een 3-daagse stedentrip inclusief retourvlucht. De reistijd is onderdeel van de trip.

    Ik zie dat dit uw eerst gewonnen veiling is, om deze reden kan ik u naar aanleiding van de ontstane verwarring een veilingtegoed aanbieden t.w.v. €10. Graag zou ik willen weten of u hiermee akkoord gaat.

    Met vriendelijke groeten, Mara - Webcare VV
  4. Auteur
    Marjolijn
    Datum
    Afkopen voor € 10,00. Heel flauw, ik voel me niet serieus genomen. Voor mij geen Vakantieveilingen meer.
  5. Auteur
    Marjolijn
    Datum
    Zie bovenstaande.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Vakantieveilingen.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen