Klacht Valys: Ernstige hyperventilatie klachten na vervoerd te zijn als haringen in een ton.

Jeannet

Mijn hoogbejaarde ouders werden op 14 juni jl. met een Valys taxi opgehaald voor een paar dagen lekker er tussen uit. Helaas stapte na een half uur een dame met flink overgewicht in die persé op de achterbank wilde naast mijn moeder vanwege haar geloofsovertuiging (zij mocht niet naast een man). Ook weigerde ze om naast de chauffeur plaats te nemen vanwege die reden. Mijn moeder gaf nog aan dat ze vanwege haar zere been wel een probleem hiermee had want dan moest mijn moeder haar been op het consol tussen de 2 voorstoelen leggen. Ook de chauffeur probeerde nog de vrouw over te halen om voorin plaats te nemen maar ze weigerde pertinent. Door haar enorme overgewicht en het zere been van mijn moeder werd het "een helse rit"waarna mijn moeder 2 dagen heeft lopen hyperventileren omdat ze zo benauwd geweest was en bijna geplet door die dikke vrouw en ontzettende last van haar been door het onhandige zitten met been vooruit. Valys reageert: :"jammer dan, volgende keer beter!"

Ik vind dat Valys op zijn minst meer inlevingsvermogen ten toon had kunnen spreiden in plaats van een standaard afkapbriefje. Neem je verantwoording als bedrijf, breng die rit niet in rekening en laat weten dat je het betreurt hoe het is gegaan. Zo'n rit heeft een enorme impact op mensen van die leeftijd. Geef de instructie mee aan de chauffeur dat die ter plekke dient te beoordelen of het noodzakelijk is dat iemand met een enorm postuur voorin plaats neemt. Je kunt hoogbejaarde mensen die een uur lang rondrijden terwijl ze nauwelijks adem kunnen halen zo klem ze zitten met hun zere been in een onmogelijke positie! Ze heeft er nog last van dat kan toch niet!

Dank voor uw reactie.

De klacht wordt heropend.
    U kunt binnen tien werkdagen onze reactie verwachten.

Jeannet
    Dank voor uw reactie. Ik hoop alleen dat er nu inhoudelijk gekeken wordt naar deze specificieke situatie. Dat ik niet opnieuw een reactie krijg dat er 3 personen op de achterbank kunnen. Het gaat erom dat een geloofsovertuiging geen reden mag zijn om een ander z'n gezondheid te schaden, terwijl er een andere oplossing mogelijk is ( en dat de chauffeur hier verantwoordelijk voor is om dat in goede banen te leiden. )
    Geachte mevrouw Driessen,

Klacht is in goed overleg afgehandeld met uw moeder.

Jeannet
    Valys heeft gesteld dat mijn moeder, indien een soortgelijke situatie zich in de toekomst voordoet, Valys direct moet bellen en weigeren verder te reizen. Dit staat echter nergens vermeld op jullie site en nogmaals het gaat om hoogbejaarden mensen die zijn bang dat ze helemaal niet meer mee mogen als ze "moeilijk" gaan doen! Ik vind een bloemenbon als "troost" een wel er magere oplossing in deze, sorry ik verwacht een restitutie van (of gedeelte) de ritprijs.
    Geachte mevrouw Driessen,

Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek van zojuist, sluiten wij deze melding.

Jeannet
    Valys mevrouw gaf toe dat de chauffeur niet juist heeft gehandeld maar weigert toch de ritprijs te restitueren. Mijn ouders zijn nu geïnstrueerd hoe in vervolg te handelen in soortgelijke situatie dus dat was opgelost volgens Valys. Aangezien er nu 2 brieven, 2 e-mails en 2 telefoongesprekken zijn gevoerd lijkt mij dit niet echt een effectieve klachtenafhandeling gezien de kosten. Excuus én de klant ritprijs terugbetalen was effectiever én beter geweest qua gevoel dat je eraan over houdt.

Jeannet

Ook een klacht indienen over Valys?