Klacht Van Bemmel en Kroon: Bemmel en Kroon levert foute kookplaat en lost de problemen niet op.

Y. Smittenaar

Hebben een dure Atag kookplaat geadviseerd en geleverd die niet doet wat hij zou moeten doen. Er zou een ruime wokzone op zitten maar is niet meer dan een pruttelpitje. Is ook nog eens verkeerd aangesloten door hun. Twee maal een atag monteur op bezoek gehad. Die raden een andere kookplaat aan en een 3 fase aansluiting.
Dit is bij Bemmel en Kroon bekend, maar zij vinden maar dat ik mijn kookgedrag aan moet passen. In het velden al heel wat apparaten bij Bemmel en Kroon gekocht omdat ik de indruk had dat zij verstand van zaken hadden. Voor wat betreft deze kookplaat is fout op fout gemaakt en blijken zij geen verstand te hebben van het product dat zij verkopen. Overigens blijken er ook weinig mensen bij Atag te zijn met voldoende productkennis.
Ik zit nu al maanden (vanaf september) met deze slecht werkende verkeerd geinstalleerde plaat, en van bemmel en kroon hoor ik al weken niets meer. Mijn mails worden genegeerd.
Ik wil zelf de kosten van de 3 fase aansluiting voor mijn rekening nemen, maar ben van mening dat Bemmel en Kroon zorg moet dragen voor de kookplaat met functies waar ik om gevraagd heb en de aansluiting daarvan.
Ik ben heel erg ontevreden, heb tot nu toe nog nergens klachten gedropt op sites of facebook maar voel mij nu zo in de kou gezet dat ik dat alle registers open ga trekken.

Ik wil een andere kookplaat zoals geadviseerd door Atag en wil dat Bemmel en Kroon deze kosteloos komt ruilen voor de plaat die zij eerder hebben geinstalleerd. Daarnaast wil ik dat Bemmel en Kroon zorgt voor een juiste aansluiting vanaf de meterkast op 3 fase.

Van Bemmel en Kroon
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Geachte heer Kalkhoven,
    Dank voor uw reactie, spijtig dat u blijkbaar niet beschikt over alle informatie in dit dossier. Ik zal de moeite nemen u verder te informeren...
    U stelt dat de geleverde kookplaat goed zal werken als deze is aangesloten op 3 fasen. Zoals u had kunnen lezen in de mail die uw collega dhr van t Hoff op woensdag 5 december ontving van de firma Atag is dit onjuist. In deze mail staat helder en duidelijk het volgende: "De aansluiting op 3 fase zal het probleem niet oplossen". Conclusie die wordt getrokken is "Of kookgedrag aanpassen aan de kookplaat of een ander toestel adviseren incl. aanpassing van stroomvoorziening".
    Het zal u duidelijk zijn dat "kookgedrag aanpassen" geen optie is voor mij. Ik wil gewoon goed kunnen wokken, en op de (ruime) linker zone. Minder krachtig kunnen bakken in een wok op een zone die (te) dicht bij de aanrechtrand zit en waarbij 2 andere pitten niet kunnen worden gebruikt omdat de wok daar overheen hangt is geen volwaardig alternatief.
    Het is mij al een tijd je duidelijk dat een nieuwe kookplaat op 2 fase geen optie meer is. Het is daarom ook niet zinvol hier verder op in te gaan. U kunt in mijn mails uit november al terug lezen dat wij op eigen kosten die 3 fase aansluiting willen realiseren, tot en met de meterkast. Uw collega van t Hoof heeft in een mail dd 15 november jl. al toegezegd de kosten van het werk vanuit de meterkast naar de kookplaat op zich te nemen.
    Dat de monteur er niet bij stil had gestaan dat de aansluiting bij ons niet goed was valt de monteur wel degelijk kwalijk te nemen. Immers, onze vorige kookplaat kon zowel op 2 als 3 fase aangesloten worden (zie de eerder genoemde mail van Atag waar dit duidelijk in staat). Ook uw adviseur had dit moeten weten toen hij ons de nieuwe kookplaat adviseerde. En ook de 1e Atag monteur had dit moeten weten. Helaas blijkt men onvoldoende productkennis te hebben.
    Het verbaasd mij dat u denkt de problemen op te lossen door mij 95 euro te bieden. U heeft een verkeerde kookplaat geadviseerd, u heeft deze niet naar behoren aangesloten, en u heeft al toegezegd zorg te dragen voor aansluiting van een kookplaat op 3 fase vanuit de meterkast.
    Nogmaals, ik wil kosteloos:
    1. een van de kookplaten die Atag in de mail van 5 december heeft voorgesteld, met een dubbele ring voor de wok.
    2. de verwijdering van de eerder geleverde kookplaat en de installatie van deze nieuwe kookplaat op 3 fasen vanuit de meterkast.
    Y. Smittenaar
    Geachte heer Kalkhoven, zeer spijtig dat wij nog steeds niet tot een oplossing zijn gekomen en u steeds minder van u laat horen. Zoals ik u gisteren al heb laten weten (en waar u nog niet op hebt gereageerd) ben ik niet bereid 200 bij te betalen aan een kookplaat die volgens u duurder is maar volgens uw eigen afdeling verkoop juist 210 euro goedkoper (verschil van 410 euro!). Voor uw informatie heb ik gisteren al de offertes van uw afdeling verkoop aan u verzonden. Verder wil ik u er op wijzen dat u "altijd de laagste prijs" garandeerd. U afdeling verkoop biedt de betreffende plaat incl. korting aan voor 1245 euro, ik heb een offerte ontvangen van een concurrent voor precies dezelfde kookplaat waarin hij wordt aangeboden voor 1125 euro, inclusief btw, bezorging, 5 jaar garantie en een gratis pannenset, grillplaat of Teppan Yaki ter waarde van 200 euro. Ik wil u de offerte doorsturen als u daar prijs op stelt. Dit is overigens niet van een webverkoper maar van een bedrijf die ook winkels heeft.
    Het verschil met uw vermeende prijs is hiermee nog groter geworden. U wilt mij 200 euro bij laten betalen terwijl het prijsverschil tussen de plaat die wij nu hebben en de prijs waarvoor ik de nieuwe plaat zelf kan kopen bij een ander bedrijf inmiddels 330 euro minder is, een verschil van 530 euro! En dat nog los van de extra's die uw concurrent er gratis bij doet.
    Ik heb u vandaag voorgesteld de koop ongedaan te maken. Dan zijn wij beide van deze nare situatie af. U geeft mij het aankoop bedrag terug, en vergoed de wok die ik heb moeten kopen omdat dat de oplossing van het probleem zou zijn. Zie verslag monteursbezoek 9531337 dd 2 oktober 2018 welke vast wel in uw bezit is. Daarnaast wil ik 95 euro als kleine vergoeding voor de 3 fase aansluiting. Ik heb u gevraagd vandaag nog hier op terug te komen omdat ik vandaag inmiddels ook al contact heb opgenomen met mijn rechtbijstandverzekering. Zij zijn zeker bereidt deze zaak op te pakken en hebben mij verzocht alle stukken te sturen.
    Aangezien u niet op mijn voorstel heeft gereageerd neem ik aan dat u het afwijst. Graag bevestiging hiervan.
    Voor uw informatie, op 7 februari komt Liander de 3 fase aansluiten. Mocht deze kwestie dan nog niet zijn opgelost dan stel ik u bij deze alvast aansprakelijk voor de kosten die dan gemaakt moeten worden om de huidige plaat opnieuw aan te sluiten.

Ook een klacht indienen over Van Bemmel en Kroon?