Klacht Van Cranenbroek: Loungeset is na jaar al rijp voor de sloop. Vlechtwerk gaat helemaal stuk.

Antoine

Iets meer dan 2 jaar geleden, 25-6-2016, hebben wij bij van Cranenbroek in Schijndel een Loungeset Marradi gekocht. In het voorjaar ontdekten we dat op een paar plaatsen het vlechtwerk kapot was. Toen dachten we nog dat komt waarschijnlijk doordat te strak bespannen is maar in de afgelopen weken ging het ineens met de felle zon van kwaad naar erger. Zie foto's. Toen ik afgelopen week naar van Cranenbroek ging kreeg ik te horen dat deze klacht wel meer voorkomt omdat je dan geen protector gebruikt die het materiaal soepel houdt. Ik heb gevraagd of die protector verplicht is, nee zeggen ze dan. "Dat mogen we niet verplichten, het is een advies. Anders verplichten wij u tot aanschaf van een ander product". Ik heb de bewuste protector bekeken maar daar staat niets van soepel houden maar daar staat bescherming tegen UV straling (naast verwijderen van vlekken). Naar mijn mening kun je de klant niet verwijten dat het product door niet gebruiken van de protector kapot gaat. Ik vind dat ik van een loungeset mag verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat. Vooral, en nu komt het, omdat men adverteert (nu ook nog steeds), dat de loungeset UV bestendig is. Hoe kan men adverteren dat een set UV bestendig is, terwijl het deze niet is, mits je er (misschien?) protector op doet. Een protector die niet bij de aanschaf in begrepen is en ook maar als advies gebruikt kan, maar niet hoeft, te worden? In de winkel zegt men dat de garantie voor hen 2 jaar is en niet meer ongeacht het defect en dat het sneu is dan ik er een week later mee kom, ondanks dat het duidelijk is dat het defect al maanden eerder begonnen is.

Vervanging van linker gedeelte van longeset (dus die met leuning aan rechterkant) en vervanging van de tafel van de loungeset.

Bijlagen

Wij vinden dat Van Cranenbroek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Van Cranenbroek?