Klacht Van den Bergh Opticiens: Onbeschofte Opticien

Surhan

Dinsdag 26 april ben ik voor onderhoud van mijn dochters bril langs geweest bij van den Bergh opticiens. Ze hebben haar ogen gemeten en ze zeiden dat ze nieuwe glazen nodig had, zodoende glazen besteld. Eenmaal thuis had ik er toch geen goed gevoel over en wilde ik de bestelling annuleren. Aangezien mijn dochter een verstandelijke beperking heeft, heeft ze in het verleden haar ogen laten meten door een specialist. De volgende dag stuurde ik een mail, waarop niet werd gereageerd. Op donderdag heb ik ze gebeld om de situatie uit te leggen maar dit werd niet goed ontvangen. En er werd mij zelfs verweten dat ik het via een oog specialist wilde gaan ''spelen''. Bij het betalen van de glazen, heb ik nog even mijn ongenoegen geuit. En toen kwam de ene belediging na de andere van de opticien. Aangegeven dat ik hier niet van gediend ben en dat ik een klacht zou indienen. Zijn reactie was: ''Ga dan maar ook gelijk klagen over discriminatie, daar zijn jullie toch zo goed in.''

Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld in mijn leven. Ik heb ook aan de mensen in mijn directe omgeving laten weten hoe ik behandeld ben. Er zijn daar 2 van die bij hem brillen halen. Die hebben aangegeven dat ze daar ook niet meer naartoe gaan. Ik wil hem en anderen laten weten dat hij mensen niet zo kan behandelen. En ik ga uitzoeken of ik verdere juridische stappen kan ondernemen.

Van den Bergh Opticiens
    Maandag 2 mei, Geachte mevr. Surhan, Spijtig dat u het allemaal zo ervaren hebt. Onze specialist (gediplomeerde opticien en contactlensspecialist) heeft de ogen van uw dochter doorgemeten. Er was een dusdanig verschil in de sterktes dat nieuwe glazen onvermijdelijk waren, in gezamenlijk overleg hebben wij de nieuwe glazen gelijk in bestelling gezet. Annuleren is vanaf dat moment helaas niet meer mogelijk aangezien deze ook direct in bestelling worden genomen door de fabrikant, de glazen moeten namelijk speciaal geslepen worden (maatwerk)
    U geeft aan dat u daar achteraf geen goed gevoel over had en hebt ons op Koningsdag een mail gestuurd om de bestelling te annuleren. Los van het feit dat wij die dag gesloten waren was annuleren/ reageren op uw mail alsnog niet mogelijk geweest (zie bovenstaande reden)

28 april hebben wij telefonisch contact gehad en hebben wij u op verschillende manieren uitgelegd waarom annuleren niet meer mogelijk was inclusief een passende oplossing geboden te weten: Dat u alsnog naar uw specialist zou gaan en als daaruit zou blijken dat een en ander niet goed zou zijn wij deze brillenglazen alsnog zouden omruilen voor een andere sterkte indien gewenst zonder extra kosten. Wij hebben zelfs aangegeven 1 jaar garantie te geven op de sterktes. M.a.w. U loopt geen enkel financieel risico en uw dochter kan weer goed zien op alle afstanden. Uw dochter gaf ook aan in de winkel veel beter te kunnen zien met de nieuwe brillen glazen.

U geeft zelf al aan dat u tijdens het ophalen van de nieuwe brillen-glazen uw ongenoegen hebt geuit. Ik kan u verzekeren dat dat is overgekomen. Ondanks de goede service en afspraak die wij reeds eerder gemaakt hadden (Gratis omruiling indien nodig plus 1 jaar garantie op sterkte) bleef u maar proberen om uw gelijk te krijgen en dat u “onbeschoft” behandeld bent. U heeft het zelfs over “spelen via de specialist” en “ discriminatie” Wij herkennen ons hier helemaal niet in en vinden deze klacht dan ook ongegrond.

Ook een klacht indienen over Van den Bergh Opticiens?