Klacht Van der Garde Tuinmeubelshop: Pas compensatie na verwijdering klacht op klachtenkompas

# 319168
I. Creemers

Wij hadden een langlopende klacht bij Van der Garde Tuinmeubelshop over de kwaliteit van een geleverd product, en vervolgens over de klachtenafhandeling hiervan. Na 2 maanden heb ik een bericht op klachtenkompas geplaatst omdat ik geen reactie meer kreeg op telefoon of email.

Uiteindelijk kregen we weer contact en ging een van de directeuren (?) akkoord met de door mij voorgestelde compensatie (20% korting op de aankoopprijs).

Dat zou voor mij een afdoende afhandeling zijn geweest, maar… hij stelde als voorwaarde voor de compensatie dat ik de klacht zou verwijderen op klachtenkompas. Dan pas zou het geld overgemaakt worden.

Dat vond ik een vreemde gang van zaken, het was immers compensatie voor alle ongemak en de kwaliteit van het product, niet een vergoeding voor reputatieherstel.
Ik heb aangegeven dat ik best de klacht op klachtenkompas wilde afsluiten met een keurig bericht dat de klacht netjes en naar tevredenheid was opgelost en dat we blij zijn met het product. Daar ging hij niet mee akkoord: eerst moest de klacht weg, dan pas compensatie.

Omdat we wel de compensatie wilden, heb ik de oorspronkelijke klacht weggehaald, waarna het geld netjes is overgemaakt.

Omdat ik het stellen van dit soort voorwaarden voor het geven van compensatie geen normale gang van zaken vind, plaats ik nu alsnog deze “klacht over de afhandeling van de klachtenafhandeling” in de hoop dat Van der Garde hiervan leert.

Dat Van der Garde leert dat je geen voorwaarden moet stellen voor compensatie als je als bedrijf zelf de fout in bent gegaan.
Ik hoop dat de klantenservice verbetert, zodat dit de laatste melding op klachtenkompas wordt!

Ook een klacht indienen over Van der Garde Tuinmeubelshop?