Klacht Van Donzel Wooncenter: gekocht o.b.v. "oude" staal, geleverd o.b.v. nieuwe staal

Klachtnummer
# 151673
Gebruiker
C. Heesakkers
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bank gekocht met een specifieke kleur leder, categorie 40 602 Dark Brown, volgens een toegezonden staal.
Bij levering blijkt dat de kleur sterk afwijkt. Het verschil in kleur aangekaart met Van Donzel en zichtbaar gemaakt met foto's. Van Donzel zal de staal opnieuw tonen, maar toont een andere staal met vrijwel geen kleurafwijking.
Wij geven aan op basis van een andere staal de kleur uitgezocht te hebben, maar Van Donzel ontkent dat.
Ik heb vervolgens in heel Nederland leveranciers van Calia Italia meubilair bezocht, waar mij uitgelegd werd dat er 2 stalen zijn van die kleur, nl. een oude staal en nieuwe stalen.
De nieuwe staal komt overeen qua kleur met de geleverde bank, maar o.b.v. die staal zou ik de bank met die kleur NIET gekocht hebben.
Van Donzel weigert de agent de juiste stalen te tonen, of krijgt ze niet meer te zien van de tussenpersoon, maar hij weigert verder ook medewerking om de fout bij de agent van Calia Italia neer te leggen.

De oplossing

De bank leveren in de door ons bestelde specifieke kleur bruin.
Omdat blijkt dat onze keuze gebaseerd is op een oude staal, zal Calia Italia eerst moeten bekijken of die kleur nog leverbaar is. Is dat niet het geval, dan wil ik het liefst de koop ongedaan maken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Van Donzel Wooncenter hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Van Donzel Wooncenter?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen