Klacht Van Ekris: Onjuist behandeld en onterecht factuur

VanEkris

Wij zouden bij Toyota van Ekris een auto kopen. Na het tekenen van het contract zijn een aantal problemen aan het licht gekomen waarvan wij eerder niet op de hoogte waren maar wel over geïnformeerd hadden moeten worden. Wij zijn verbaasd over de manier van afhandeling van de door ons aangekaarte problemen. Deze problemen werden weggewuifd als niet-essentieel. Dit toont naar onze mening weinig inlevingsvermogen in wat wij als klant als belangrijk ervaren.

Zonder wroeging en bezonnenheid werd gereageerd op onze vernietiging van de overeenkomst op basis van dwaling. Dit werd gebagatelliseerd door de directie van Toyota van Ekris door aan te geven dat zij al tientallen jaren in het vak zaten, maar nog nooit van dwaling hebben gehoord heeft (en lachte dit vervolgens weg). De persoon die wij spraken gaf aan dat hij heus wel wist wat hij wel of niet mocht als verkoper. Dit toont een bepaalde minachting en arrogantie naar de klant toe en naar het (consumenten)recht. Zo kwam tijdens de levering aan het licht dat de auto ineens een aantal grote krassen vertoonden die eerder niet waren gezien. Ook werden ineens beperkende voorwaarden aan de levering van de auto verbonden. Zulk soort zaken worden als niet-essentieel behandeld en wij moesten maar de auto afnemen onder deze feiten en omstandigheden.

Uiteindelijk werd in een gesprek toegegeven werd dat een aantal zaken zijn misgegaan, maar in plaats van excuses maken voor het ongemak en begrip te tonen voor onze situatie werden allerlei insinuaties naar ons toegemaakt die niets met de zaak te maken had. Kortom, wij voelden ons als klant niet serieus genomen en onjuist bejegend.

Dit is nog niet genoeg. Aan het einde van de rit stuurt het Toyota van Ekris doodleuk een factuur vanwege "annuleringskosten" ad EUR 1.500. Aangezien de overeenkomst is vernietigd, is er geen rechtsgrond meer van de annuleringskosten van EUR 1.500.

Het is niet normaal dat wij na al deze fouten achteraf nog worden geconfronteerd met een factuur van 1.500. Los van het juridische aspect, zou een fatsoenlijk bedrijf deze feiten en omstandigheden in beschouwing nemen en concluderen dat deze manier van klantbehandeling totaal niet door de beugel kan en dat het niet fatsoenlijk is om achteraf nog een factuur te sturen.

Wij betwisten de vordering van 1.500 euro aangezien de koopovereenkomst is vernietigd. Wij willen een bevestiging PER E-MAIL van Toyota van Ekris dat deze factuur van 1.500 inderdaad wordt ingetrokken aangezien er geen rechtsgrond voor is.

Van Ekris is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Van Ekris?