Klacht Van Gils Paradontologie Amstelveen: rekening van mondhygieniste niet vergoed vanwege verkeerde code

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 24909
Gebruiker
Cees
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Echter wat er aan schorte was een rekening betreffende de mondhygieniste van eind vorig jaar. Deze kreeg ik niet van mijn aanvullende tandarts verzekering vergoed. De reden naar ik begrijp een verkeerde code. Er zijn blijkbaar M (mondhygiene?) en P(paradontoloog?) codes. Bij mn vorige mondhygieniste in de praktijk van Noortwijk nooit last hiervan gehad; nu is er waarschijnlijk een P code gebruikt. Op mijn initiele reactie hierop werd ik gebeld door iemand van de admin van de praktijk: Ja er zijn meerdere codes en nee daar kunnen we nu niets meer aan doen, sorry.

Als ik ergens klant ben heb ik toch recht op een correcte rekening? In dit geval zou er dan op moeten staan wie mij behandeld heeft (mondhygieniste) en wat zij gedaan heeft (standaard mondhygiene). Nu wekt de p-code de indruk ten onrechte dat de paradontoloog bij mij bezig is geweest. Daarom vergoedde mn aanv tandartsverzekering niet.

De oplossing

een nieuwe rekening met daarop de code van een mondhygieniste

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Van Gils Paradontologie Amstelveen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Cees
    Datum
    Ik heb een uitleg gekregen dat de uitgevoerde controle door de mondhygieniste als paradontale nazorg is gecodeerd. En dat mijn verzekeraar Menzis paradontale nazorg niet vergoed. Ik vind paradontale nazorg prima als het door de paradontoloog uitgevoerd word. In dit geval was het een reguliere mondhygiene die bij mn vorige mondhygieniste altijd vergoed werd. Zij hanteert waarschijnlijk wel een code van mondhygieniste of iets dergelijks.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cees
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry