Klacht Van Kooten Tuin en Buitenleven: Compensatie voor het leveren van verkeerde kleur buitenverblijf

Gerardvan geet

Buitenverblijf besteld in de kleur ral 9010 (spierwit), Hiervoor moet een een meerprijs betaald worden van 4.095,--. Hij is echter geleverd in een meer cremekleuriger wit, wat geen gezicht was omdat de buitenkeuken die ook bij hen besteld was wel in ral 9010 was, net als ons huis aan de buitenzijden en het andere buitenverblijf. Uiteindelijk hebben we het door een schilder wel in de juiste kleur moeten laten schilderen, Waardoor we eigenlijk ruim 4.095,-- euro weg hebben gegooid. Ook de spuiter en de fabrikant Woodbision zijn geweest. maar wilde ons geen enkele compensatie bieden. Ik wil ze nog eenmalig de gelegenheid geven om met een oplossing te komen voordat ik naar de rechter stap.

Compensatie voor de betaalde meerprijs van 4.095,--

Van Kooten tuin en buiten leven
    Geachte,

Eerder hebben wij met u direct contact gehad. Daarbij zijn ook de producent en het bedrijf wat de coating heeft uitgevoerd betrokken geweest.
    Uit het onderzoek is gebleken dat de aangebrachte kleur op de blokhut de RAL kleur is geweest zoals deze door u is besteld.
    Het is dus apert geen andere RAL kleur! Daarin zijn derhalve aantoonbaar geen fouten gemaakt in het productieproces.

Als een hut wordt gecoat worden er 2 lagen coating aangebracht op het product. Het is evident dat de ondergrond altijd een rol speelt bij het eindresultaat. Een absorberende ondergrond heeft een ander dekkingseffect als een niet absorberende ondergrond. Om het zichtresultaat gelijkwaardig te krijgen is er ten allen tijde bij een absorberende ondergrond meer coating per oppervlakte nodig dan bij een niet- of minder absorberende ondergrond. Dat zijn natuurkundige eigenschappen waar wij als bedrijf niet aan kunnen doen maar ook niet verantwoordelijk voor zijn. Omdat uw aankoop een absorberende ondergrond heeft komt het er in feite op neer dat extra lagen nodig zijn om het zichtresultaat identiek te maken met andere producten in uw omgeving die niet of minder absorberend zijn. Feit blijft dat de coating in de juiste kleur is aangebracht op uw aankopen.

In deze vinden wij het niet terecht dat u ons verwijt dat wij niet juist hebben geleverd en gehandeld.
    Desondanks bent en blijft u een klant, die wij graag tevreden krijgen, mits in redelijkheid en billijkheid. Omdat wij klanten tevredenheid erg belangrijk vinden willen wij u een waardebon aanbieden van € 250,-, vrij te besteden in één van onze winkels. Deze geste doen wij louter en alleen uit coulance en niet omdat wij vinden dat wij fouten hebben gemaakt.

Mocht het zover komen dat u een gerechtelijke procedure wordt gestart, dan vervalt uiteraard de geste van de waardebon. Wij hopen dat het niet zover gaat komen maar als dat wel het geval is gaan wij ook daarin het gevecht niet uit de weg.

Ook een klacht indienen over Van Kooten Tuin en Buitenleven?