Klacht Van Kouwen: Problemen met van Kouwen autobedrijf Amsterdam Zuidoost

Goede middag,

Eind januari zijn we terecht gekomen bij van Kouwen. Wij wilden in eerste instantie een nieuwe Kia kopen maar daar mag geen trekhaak meer onder.
Iemand stuurde ons naar de Opeldealer om te vragennof het onder de Opel Karll Rocks wel zou mogen.
Dat is inderdaad zo en zijn tot een overeenkomst gekomen. De verkoper is eerst gaan vragen of het echt wel zo was.
Ze hadden diverse aanbiedingen en gekeken naar onze auto( Kia met trekhaak)
Zijn een inruilprijs overeengekomen. Speciaal gevraagd of hij ook meteen de nummerplaat er bij zou bestellen en antwoord was, uiteraard.
Onze fout is dat we niet gekeken hebben of het op de bon stond.
Wij zijn nog twee keer terug geweest en gevraagd of het een vaste of losse trekhaak werd.Nee, bij ons zijn het vaste, prima.
Later weer geweest en gevraagd wat de kogeldruk is omdat we twee electrische fietsen hebben, antwoord was 60kg kogeldruk, top.
Nu hebben we 26 februari de auto opgehaald maar er zat geen trekhaak onder.
Nu geven ze wel toe dat we er 1 wilden maar niet besteld hebben.Waarom zouden we om nummerbord en type trekhaak vragen als we het niet willen.
De verkoper is alles gaan berekenen voor ons en inderdaad hadden wij er op moeten letten dat het genoteerd werd. Die trekhaak is de belangrijkste reden dat we voor de Opel gingen. Volgens ons is mondelinge afspraak ook bindend en nu zeggen ze dat er weinig speling op de auto zit want dat heeft die jonge verkoper geregeld maar we weten dat hij bij zijn baas toestemming moest vragen en kreeg.
De verkoper was attent bij de verkoop en vertelde dat de auto 29 januari zou binnenkomen en maakte de aflevering op 26 februari. Wij vonden dat laat maar hij zei dat er dan nog een trekhaak onder gezet moet worden en gepoetst.
Nu weten ze niets meer.
In de periode van koop en aflevering diverse malen gebeld om nog wat te vragen en er werd nooit teruggebeld door die verkoper.
Ik begrijp dat bij hem de fout zit en hij er om heen draait en zijn baas weinig zin heeft om hier voor op te draaien.
Vrijdag kreeg ik van zijn baas te horen dat ik ipv het volledige bedrag maar 250 euro moet betalen.
Het gaat ons om het principe en begrijp niet dat ze de fout niet erkennen.
Graag van u antwoord wat ik er verder aan kan doen.
Zou voor dat bedrijf een klein bedrag zijn op de verkoop van een auto en service.

Groeten
Fam.Treffers
Almere
06-40964607
whtreffers@gmail.com

Jos Treffers
    Van Kouwen heeft telefonisch gereageerd en blijft er bij dat we 250 euro moeten betalen..
    De heer Sander Bikkers erkent nu wel dat de verkoper het wel zo met ons heeft besproken maar het staat niet op de verkoopakte en volgens hem zit er geen speling meer op de auto.
    We krijgen wel onze winterbanden terug.
    Als we alles hadden geweten waren we nooit naar van Kouwen gegaan want dit soort dingen hebben we nooit eerder bij de hand gehad.
    Het blijft een vervelende zaak en ik begrijp nog steeds niet dat het als coulence alsnog gratis wordt gedaan.
    We hebben er van geleerd dat je niet kunt vertrouwen op mondelinge afspraak, wat bij de meeste winkels en garages wel bindend is maar bij zo een groot bedrijf als van Kouwen helaas niet.

Jos Treffers
    Voor ons helaas geen beter resultaat uitgekomen .
    Erg jammer.
    Misschien krijgen we nog gunstig bericht.

Jos Treffers
Uiteindelijke oplossing Kregen alleen onze winterbanden terug maar hebben toch 250 euro moeten betalen, dit heb ik onder protest overgemaakt omdat ik er nog steeds niet mee eens ben. Via Opel Nederland enquete in moeten vullen en daar ook mijn grieven getoond. Zou toch wel netjes zijn als Opel Nederland mij belt of bericht stuurt hoe zij de behandeling van van Kouwen, Amsterdam Zuidoost beoordelen. Bij de enquete werd gevraagd of ze ons mogen bellen maar nog niet gebeurd. Er is ook vanuit van Kouwen Zuidoost gebeld en gevraagd hoe we de auto vonden en de hele aankoop en afhandeling, daar maar weer alles verteld maar ook verder niets meer over gehoord. Is en blijft een vervelende zaak.