Klacht Van Kouwen: slechte ervaring met opel dealer van kouwen Amsterdam zuid oost

Amsterdam HD

Maximale zekerheid over de conditie van uw Opel

Tijdens de Safety Check wordt uw Opel op tal van kritische punten gecheckt:

Carrosserie
Ruiten en spiegels
Motor geluid / rook
Schokdempers
Vloeistofniveaus (motorolie, koelvloeistof, sproeiervloeistof)
Slangen / buizen / kabels / lagers
Accu testen
Bandencheck
Bodemplaat beschadigingen
Uitlaat systeem / katalysator
Stuurinrichting / vering
Remschijven en -blokken
Lekkages (olie, water, brandstof)

Dames en heren ,

ik heb een afspraak gemaakt voor deze gratis safety check bij opel dealer van kouwen Amsterdam zuid oost online op Maandag 15 september om 08:00 uur ik werd gebeld op maandag door opel dat de kenteken niet goed doorgegeven ik als nog de juiste kenteken doorgegeven en duidelijk gezegd dat om een gratis saftey controle gaat ik heb ook aangegeven dat ik wil wachten tijdens de controle maar de dame die mij gebeld heeft zegt dat de afspraak van 08.00 uur niet door kan gaan of ik om 14.00 de auto kan brengen of de auto achter laten om .08.00 en een gratis leen auto krijg, zo is afgesproken.
Vandaag 12 september om 14.00 gebeld door een man van opel dat de gratis leen auto niet door kan gaan voor een gratis saftey check ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet mijn voorstel was en hij suggereert dat hij de de historie van mijn auto heeft achter halen en mijn auto aan grote onderhoud toe is ik heb aangegeven dat de onderhoud heb ik zelf reeds gedaan maar hij zegt als deze al gedaan is dan heeft safety check geen zin want met deze controle wordt toch bijna niks nagekeken.
Maar als ik zelf van uit ga wat hier boven gecontroleerd wordt denk ik de opel serieus mee om gaat .
1.ik vind het raar dat de medewerker tegen mij zegt dat ik geen recht heb op een gratis leen auto dat heb ik helemaal niet om gevraagd dat is hun alternatief voorstel.
2. De medewerker zegt dat met de safety check niet zoveel gecontroleerd aan de auto
dit vind ik heel vreemd

Van Kouwen
    Geachte heer Driouchi,

Wij betreuren uw slechte ervaring.

Via ons online plansysteem heeft u een afspraak gemaakt en een gewenst wachttijdstip aangegeven.
    Echter hebben wij slechts een beperkt aantal tijdstippen hiervoor beschikbaar; dit om lang wachten te voorkomen.

Onze medewerkster van de planning heeft telefonisch contact opgenomen om een ander tijdstip met u te overleggen omdat de door u gekozen tijd niet meer beschikbaar was. Daarbij heeft ze u vervangend vervoer (tegen betaling) aangeboden zodat u de auto toch om 8 uur kon brengen.

Na controle door een van onze aftersalesmedewerkers is uit voorzorg contact met u opgenomen omdat de Safety check gratis is maar de leenauto in dit geval niet. Onze leenauto’s zijn gratis bij een onderhoudsbeurt voor myOpel leden. Aangezien de Safety check niet langer dan een half uur duurt was zijn voorstel de kosten van de leenauto te besparen en de afspraak om te zetten in een wachtafspraak.

Daarbij merkte hij op na controle van uw auto in het landelijk systeem van Opel Nederland dat uw auto toe is aan een onderhoudsbeurt. Omdat tijdens de onderhoudsbeurt sowieso alle Safety check punten aan bod komen heeft het uitvoeren van allebei dus geen zin.

Veel mensen verwarren de Safety check en de verplichte APK-keuring met het jaarlijks onderhoud. Beide werkzaamheden houden uitsluitend een controle in van de werking van de vitale delen van een auto (op dit moment), maar verbeteren niet de conditie van uw auto en zorgen ook niet voor een langere levensduur en minder kans op pech-onderweg.

Ons streven is onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, ervoor te zorgen dat hun auto betrouwbaar en veilig is en u behoeden voor onverwachte kosten. Het spijt ons oprecht als dit door u niet zo is ervaren.

Van Kouwen Opel Amsterdam Zuidoost

Ook een klacht indienen over ?