Klacht Van Kouwen: Van Kouwen verzuimt afspraak en medewerker ging daarna in discussie

W Stravers

In 2018 een Opel Grandland gekocht “Full-Optional” van 40k, na een maand of twee ermee op vakantie en toen ging het al mis. Vloerbekleding van de auto begon een soort olieachtige bijtende substantie los te laten waar de blaren van op de voeten kwamen . Na aantal maal terug naar de garage te zijn geweest heb ik nieuwe bekleding in de auto gekregen en hiermee was het probleem opgelost.

Nu na een jaar heb ik nogal wat klachten over de auto. Rammeltjes, kraakjes, piepjes, een aanlopende ventilator achter het dashboard en een voorruit verwarming welke half werkt. Ik dacht het slim te doen door deze punten te laten nakijken tijdens het eerste onderhoud. De auto geeft nu aan dat deze service nodig heeft. De interval is 1-Jaar of 30.000km. Ik werd gebeld door Opel om een afspraak in te plannen voor het onderhoud. Eerst wilde ik weten wat de kosten zijn voor dit onderhoud en wat er gedaan zou worden, hierover zou ik een mail krijgen van de garage. In de checklist welke ik vervolgens ontvangen heb kwam alleen duidelijk naar voren dat de olie en het oliefilter ververst word, de rest zijn checkpunten en aangezien ik iets over de helft van de 30.000km zit heb ik een afspraak gemaakt voor alleen een oliewissel en het nakijken van alle klachten. De afspraak werd keurig bevestigd per sms. Een dag voor de afspraak (op zondag) werd ik behoorlijk ziek en ik heb de ochtend van de afspraak mijzelf uit bed moeten slepen om netjes de afspraak te verzetten. Dit was gelukkig geen probleem en ik maakte een nieuwe afspraak, deze is gemaakt voor vandaag dd. 18-02-2019. Op mijn enige vrije dag, jaja als je zo’n dure auto wilt rijden zal je er ook voor moeten werken, om 08:10 bij de werkplaats om mijn auto af te leveren. Eerst vijf keer mijn kenteken moeten opnoemen, de baliemedewerker was nog niet helemaal wakker denk ik. Toe werd mij gemeld dat er helemaal geen afspraak ingepland stond. Ik netjes mijn papiertje met klachten en bijbehorende foto van de niet werkende voorruit verwarming overhandigt aan de medewerker. Er moest overleg plaatsvinden tussen de baliemedewerker en de chef werkplaats, deze liet doorschemeren dat hij vandaag echt geen werk erbij kon hebben wat er was ook al een monteur ziek. Ik heb hier best begrip voor hoor, kan gebeuren. Maar toen de baliemedewerker vervolgens met mij in discussie ging over of ik een onderhoudsbeurt wel of niet moet doen ivm verdere garantie was dit voor mij de laatste druppel.

Goede afhandeling zodat ik mij weer prettig voel bij deze dealer

Nog geen reactie ontvangen
    W Stravers
    Nog steeds geen reactie. Opel neemt mij niet serieus. Werd gebeld waarom ik niet op de afspraak ben gekomen en of ik een nieuwe afspraak wilde inplannen. Toen ik met mijn klacht kwam werd ik door de telefoniste gewoon weggedrukt!
    Van Kouwen
    Telefonisch contact gehad met de klant en afgesproken , een berekening te maken voor het aanstaande onderhoud. Dit door te nemen en dan zal meneer een beslissing nemen om het een en ander wel en -of niet uit te laten voeren.

De klant ging akkoord met deze afspraak.

W Stravers
Van het kastje naar de muur met een onzin verhaal. Heb nu al drie versies gehoord en nog steeds geen oplossing!

Ook een klacht indienen over ?