Klacht Van Kouwen: Voor bijna € 1200,- opgelicht door Janssen Van Kouwen Amsterdam Zuidoost

Michiel

Heb mijn Opel Astra uit 2003 bij Janssen Van Kouwen Amsterdam Zuidoost (Snijdersbergweg 99-101, 1105 AN Amsterdam) gebracht voor een APK. Ze hebben een diagnose uitgevoerd en kwamen tot de conclusie dat voor ruim €1200,- gedaan moest worden om de auto APK goedgekeurd te krijgen. Ik ben naar een andere garage geweest en heb ze de lijst van Janssen Van Kouwen gegeven en heb zelf meegekeken hoe ze alle punten naliepen. Ik heb met eigen ogen gezien wat een onzin Janssen Van Kouwen bij elkaar gelogen heeft over mijn auto. Mijn auto is in 30 minuten APK goedgekeurd en afgemeld voor een bedrag van € 35,-. Janssen Van Kouwen heeft een poging gedaan mij voor ruim € 1200,- op te lichten en willen nu dat ik de rekening voor de diagnose ga betalen die ze hebben uitgevoerd. Ik heb Mo aan de telefoon gehad, deze situatie uitgelegf waarop hij me op ontfatsoenlijke wijze vertelde mij de factuur te gaan sturen voor de diagnose en als ik die niet zou betallen ze "zaken wel in gang zouden gaan zetten". Mijn advies: ga er niet naartoe met je auto, mocht je dat wel gedaan hebben en een flinke rekening gepresenteerd krijgen ga dan naar een andere garage voor een second opinion. Voor een paar tientjes kun je dus kennelijk honderden tot meer dan duizend euro besparen.

Mij geen factuur sturen voor deze poging tot oplichting en mij nooit meer benaderen.

Michiel
    Foutje in de titel, de woorden "Voor" en "bijna" dienen omgekeerd te staan maar ik vind geen mogelijkheid dit te corrigeren. Ik heb de oplichting dus gelukkig weten te voorkomen.