Klacht VandeBron: Geen inzicht in opbouw afrekening ik word nu verplicht een bedrag te betalen dat niet onderbouwd is.

L. Stein

Helaas heb ik na een eerdere klacht over Vandebron wederom een slechte ervaring met dit bedrijf en hoop ik dat ik via Klachtenkompas wél een antwoord krijg op mijn berichten. Deze keer heeft de klacht betrekking op een eindafrekening. Om mij onduidelijke redenen is er door Vandebron in april 2020 tweemaal een afrekening energielevering gemaakt; een genaamd Afrekening energielevering 29-11-2017 tot 16-11-2018 en de ander Afrekening energielevering 29-11-2017 tot 16-11-2019.

De laatstgenoemde afrekening is later opgemaakt dan de eerste en heeft afgaande op de titel en inhoud betrekking op dezelfde periode, onduidelijk is wat het verschil is. Toch verplicht Vandebron mij om beide bedragen (ca. € 110 en ca. € 200) te betalen. Op mijn telefonische vraag om een uitleg over de afrekening kreeg ik geen duidelijk antwoord behalve dat er in januari 2019 een credit is geweest die ik nu moet betalen. Die credit had betrekking op een correctie omdat Vandebron ondanks diverse pogingen van mijn kant uit bleef gaan van een verkeerde gasstand. Voor zover ik na kan gaan was die credit terecht, maar Vandebron lijkt nu alsnog te stellen dat die terugbetaald moet worden?

Nog altijd staat er in beide afrekeningen een afwijkende gasstand benoemd en de afrekening is zo onduidelijk dat ook de medewerkers van Vandebron hier niet uit lijken te komen. Ik heb dus al telefonisch contact gehad en kreeg te horen dat de afrekening betaald moet worden omdat dat nu eenmaal moet. Ik heb in ruim een week drie mails verstuurd naar Vandebron met een verzoek om aan te geven waar de afrekening op gebaseerd is. Ik vind dat ik als klant mag verwachten dat Vandebron tot in detail aan kan tonen welke bedragen (op basis van welke standen) zijn betaald en wat de daadwerkelijke kosten zijn geweest. Deze onderbouwing is tot nu toe volledig achterwege gebleven. De eindafrekeningen zijn niet voldoende duidelijk, dus Vandebron zal een nieuw bestand moeten opleveren dat begrijpelijk is voor mij en hun medewerkers. Dit ook op basis van de juiste gasstand, de verkeerde gasstand en de werkelijke gasstand lijken steeds door elkaar te worden gehaald. Het enige bericht wat ik tot nu toe kreeg was een mail met een aanmaning en een dreigement dat een incassobureau zal worden ingezet.

Ik sta volledig achter de doelen van Vandebron, maar de klantenservice is zo frustrerend dat ik dit bedrijf absoluut niet aan kan raden.

Een volledig inzicht in de opbouw van het bedrag van ca. €110, op basis van de juiste gasstand. Dit inclusief een vergelijking van wat er berekend is en wat berekend had moeten worden.

VandeBron
    Beste meneer/mevrouw Stein,
    Hartelijk dank voor je review op klachtenkompas.nl. Het is begrijpelijk dat je het niet fijn vindt om een naheffing te hebben ontvangen. Mijn collega heeft je reeds voorzien van volledige uitleg en terugkoppeling per e-mail. Voor verdere afhandeling of vragen verwijs ik je graag door naar dit bericht. Ik vertrouw erop dat je hiermee voldoende geïnformeerd bent.
    Joris, Serviceteam Vandebron

Ook een klacht indienen over VandeBron?