Opgelost door VandeBron: Misleidend vriendenkortingactie.

# 292049
H.M.A. van Duin

Sinds een aantal maanden loopt er een nieuwe actie van VandeBron, namelijk de vriendenkorting, waarin jullie actief promoten dat je met élke vriend die zich via jou aanmeldt bij VandeBron, jullie beide €75 korting ontvangen. Na de proef op te som te hebben genomen, bleek dat dit alleen het geval is als de vriend 2 aansluitingen afneemt. Daar wordt dan weer met geen woord over gerept in al jullie ludieke mails en op de site. In mijn geval kon de betreffende persoon alleen elektra afsluiten (appartement zonder gas) en werd de korting voor beide partijen gehalveerd. Leuke actie...
Ik vind jullie uitingen in de mails en op de site zelf erg misleidend. Op de site waar ik de vriend kan aanmelden wordt met geen woord gerept over de actievoorwaarden en staat nadrukkelijk vermeld dat je €75 korting ontvangen.
En in de mails die ik ontvang zouden jullie de actievoorwaarden meesturen als bijlage, maar ontbreekt vervolgens de bijlage.
Zet er dan tenminste een * dat de korting alleen €75 bedraagt indien het om 2 aansluitingen gaat. Ik heb zelf tenslotte namelijk ook maar 1 aansluiting.

Het lijkt mij passend dat het bedrijf hier excuses voor maakt. Van de klantenservice begreep ik namelijk dat er meer klanten zijn die hierover zijn gevallen. Een passende oplossing lijkt mij:alsnog een uitkering van de volledige korting van €75 aan mij en de vriendin die ik heb aangemeld. Tevens een aanpassing van jullie berichtgeving. Of in ieder geval een duidelijkere vermelding dat het om 2 aansluitingen moet gaan.

VandeBron
    Beste meneer en/of mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat de tekst op https://vrienden.vandebron.nl/ misleidend is. Uiteraard zijn wij blij dat u gebruik heeft gemaakt van onze vriendenkorting actie. Ook wil ik u graag bedanken voor het doorgeven van de feedback, dit is voor ons erg belangrijk en wij nemen dit dan ook erg serieus. Graag ga ik hier nader op in.

Op de landingspagina van onze vriendenkorting staat inderdaad vermeld dat beide klanten € 75,- korting krijgen als u een vriend aandraagt om klant te worden bij Vandebron. Wanneer u uw e-mail adres heeft ingevuld komt u op een volgende pagina waar u een persoonlijke code krijgt. Op deze pagina staat de volgende tekst vermeld: 'Door verder te klikken gaat u akkoord met de actievoorwaarden.' met een link naar de betreffende voorwaarden. Hierin staat beschreven dat u alleen recht heeft op de volledige korting wanneer de aangedragen klant gas én elektriciteit afneemt. Indien er maar één product afgenomen wordt heeft u recht op de helft van de korting.

Ik ben het echter met u eens dat de tekst op de landingspagina verwarrend kan zijn en dat de voorgestelde toevoeging deze onduidelijkheid direct kan wegnemen. Om deze reden heb ik uw feedback ook doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Ik begrijp dat uw gewenste oplossing is dat de volledige korting alsnog wordt toegekend. Echter zijn de actie voorwaarden in uw geval ook van toepassing en kan ik helaas de niet de gehele korting van € 75,- aan u en uw vriendin toekennen.

Mocht u nog vragen hebben, dan help ik u graag. Een fijne dag toegewenst!

Coen
    Serviceteam Vandebron
    Dag coen,

Hartelijke dank voor je bericht en toelichting. Ik ben echter wel verbaasd dat ik dan zojuist weer bijgevoegde mail van jullie ontvang waarin staat dat ik MINIMAAL €75 korting kan verdienen. Hoe verklaar je dat dan?

Groeten Eline
    VandeBron
    Beste Eline,

Bedankt voor je reactie. Omdat we zojuist telefonisch contact gehad hebben en deze kwestie samen hebben afgerond hebben wil ik je via deze weg nog een prettig weekend wensen!

Coen
    Serviceteam Vandebron

H.M.A. van Duin

Ook een klacht indienen over VandeBron?