Klacht VandeBron: Oneerlijk bedrijf

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 447491
Gebruiker
M. Vermaning
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 15 januari sloot ik bij Vandenbron een verlenging af van drie jaar. Deze zou op 17 februari 2020 ingaan. Op 17 januari, twee dagen later, besloot ik via Gaslicht.com weer terug naar Greenchoice te gaan. Daar ben ik twaalf jaar klant geweest.
20 januari kreeg ik een bericht van Vandebron: Jammer dat je weggaat. Op dat moment had ik nog tien dagen om de verlenging te annuleren, maar ervan uitgaande dat nu alles opgezegd was via Gaslicht.com heb ik me niet gerealiseerd dat de verlenging geannuleerd moest worden. Alleen het lopende contract was opgezegd. Er werd mij niet gewezen op het feit dat opzeggen iets anders is dan annuleren. Dat was heel klantvriendelijk geweest.
Op 4 april kreeg ik de eindafrekening en zag toen een boete staan van €250 en stond perplex. Het bleek om een opzegvergoeding te gaan.
Het is niet eerlijk dat een lopend contract opgezegd wordt en dat de verlenging dan gewoon doorgaat zonder er even op te wijzen dat ik deze zelf moet annuleren.
De reactie Vandebron: ”We hebben dit in rekening gebracht doordat we van te voren energie hebben ingekocht bij je lokale producent. De opzegvergoeding dient ter compensatie. ”
Je reinste flauwekul natuurlijk. Als je ziet dat het lopende contract wordt opgezegd, dan ga je niet voor de verlenging die blijkbaar vergeten is te annuleren nieuwe energie inkopen.
Ik voel me er eigenlijk ingeluisd.


De oplossing

Dat de boete ongedaan gemaakt wordt

1 reactie

  1. Auteur
    VandeBron
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw Vermaning,
    Hartelijk bedankt voor je bericht. Het is begrijpelijk dat je het niet fijn vindt om geconfronteerd te worden met een opzegvergoeding. Om een contract of verlenging te annuleren dien je dit telefonisch of schriftelijk aan te geven. De vooraankondiging die is verstuurd betreft alleen de bevestiging van de overstap, niet zozeer de annulering van een contract. Dit staat tevens aangegeven in het contract onder het kopje "Bedenktijd". Helaas beoordelen we hierdoor de opzegvergoeding als terecht. Ik hoop dat je begrijpt dat het geen kwestie is van klantonvriendelijkheid of onwil.
    Met vriendelijke groet,
    Joris, Serviceteam Vandebron

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. Vermaning
Datum
Uiteindelijke oplossing
De boete ongedaan maken. Er is niet eerlijk door Vandenbron gehandeld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over VandeBron?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen