Opgelost door VandeBron: Onterechte betaling voorschotbedrag vandeBron energie

content Opgelost
M. vd Heuvel

Per 1 februari j.l ben ik geen klant meer bij VandeBron energiebedrijf. Toch hebben zij over de maand februari 2020 nog een (verhoogd) voorschotbedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dat laten restorneren, maar nu dreigt men met een incassobedrijf als ik het bedrag (150,- euro) niet opnieuw betaal. Kan en mag dat?
Ik ben toch zeker niet verplicht om te betalen als je geen klant meer ben bent?

Dat ze stoppen met het alsnog willen innen van een m.i. niet meer verschuldigd voorschotbedrag.

VandeBron
    Beste meneer van den Heuvel,
    Hartelijk dank voor je review. Het is begrijpelijk dat je het niet fijn vindt dat er alsnog een bedrag geïncasseerd is. Bij Vandebron betaal je de maand voorafgaand, in januari betaal je dus het termijnbedrag voor februari. Omdat de incasso opdracht al naar de bank was verstuurd voordat we het definitieve bericht van je overstap hebben gekregen is deze alsnog geïncasseerd. Uit recentelijk contact zie ik dat het bedrag gestorneerd is en de betreffende factuur verwijderd is. De eindafrekening ontvang je binnen uiterlijk 6 weken na de einddatum. Ik ga ervan uit dat hiermee je verzoek naar wens in behandeling is genomen. Een fijn weekend toegewenst!
    Joris, Serviceteam Vandebron

M. vd Heuvel
Behoef voorschot februari 2020 niet meer te betalen

Ook een klacht indienen over VandeBron?