Opgelost door VandeBron: Onterechte betaling voorschotbedrag vandeBron energie

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 423181
Gebruiker
M. vd Heuvel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Per 1 februari j.l ben ik geen klant meer bij VandeBron energiebedrijf. Toch hebben zij over de maand februari 2020 nog een (verhoogd) voorschotbedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dat laten restorneren, maar nu dreigt men met een incassobedrijf als ik het bedrag (150,- euro) niet opnieuw betaal. Kan en mag dat?
Ik ben toch zeker niet verplicht om te betalen als je geen klant meer ben bent?

De oplossing

Dat ze stoppen met het alsnog willen innen van een m.i. niet meer verschuldigd voorschotbedrag.

1 reactie

  1. Auteur
    VandeBron
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer van den Heuvel,
    Hartelijk dank voor je review. Het is begrijpelijk dat je het niet fijn vindt dat er alsnog een bedrag geïncasseerd is. Bij Vandebron betaal je de maand voorafgaand, in januari betaal je dus het termijnbedrag voor februari. Omdat de incasso opdracht al naar de bank was verstuurd voordat we het definitieve bericht van je overstap hebben gekregen is deze alsnog geïncasseerd. Uit recentelijk contact zie ik dat het bedrag gestorneerd is en de betreffende factuur verwijderd is. De eindafrekening ontvang je binnen uiterlijk 6 weken na de einddatum. Ik ga ervan uit dat hiermee je verzoek naar wens in behandeling is genomen. Een fijn weekend toegewenst!
    Met vriendelijke groet,
    Joris, Serviceteam Vandebron

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. vd Heuvel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Behoef voorschot februari 2020 niet meer te betalen
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over VandeBron?