Opgelost door VandeBron: van de Bron lijkt onbetrouwbaar

sad Opgelost
# 342032
C.H. van Hooidonk

1. de klantenservice van van de Bron is totaal onbereikbaar. Ik heb nu al twee keer en meer dan 45 min gewacht zonder dat een contact tot stand kwam.
2. bij controle van mijn jaarafrekening bleek dat de heffingskorting op energie niet als post was opgevoerd. Daardoor heb ik € 373,33 te weinig teruggekregen. Bijzonder verdacht dat een bedrijf, dat toch jaarlijks duizenden jaarnota's opstelt, zo'n post vergeet. Ik verzoek om uitbetaling van dit bedrag.

Uitkering van het te weinig uitgekeerde bedrag à € 373,33.
Een week geleden is toegezegd dat er een gecorrigeerde eindafrekening zou worden aangeboden. Die is inderdaad ontvangen en correct verbeterd, maar er is nog geen retourbetaling conform de gecorrigeerde eindafrekening ontvangen. Toegezegd is dat dat uiterlijk 31 januari 2019 zal geschieden. En dat is ook zo gebeurd.

VandeBron
    Beste meneer van Hooidonk,

Ten eerste, mijn oprechte excuses dat u even op het antwoord hebt moeten wachten. Het is momenteel drukker dan normaal, maar we doen onze uiterste best om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Wij vinden de lange wachttijden net zo vervelend als u. In uw bericht geeft u aan een eindnota te hebben ontvangen waarop de vermindering energiebelasting niet is verrekend. Graag geef ik hier meer informatie over.

Iedereen in Nederland moet energiebelasting betalen. De overheid vindt echter wel dat alle Nederlandse energierekeningen betaalbaar moeten blijven, omdat zij energie als een basisbehoefte zien. Daarom geven zij als het ware een ‘cadeautje’ aan de huishoudens onder de naam 'vermindering energiebelasting'. U heeft gelijk dat de vermindering energiebelasting op de ontvangen eindnota niet is meegenomen, excuses voor het ongemak. Om deze reden heb ik bij onze financiële afdeling het verzoek ingediend om de eindnota te corrigeren. U ontvangt de gecorrigeerde eindnota per e-mail. Het verschil zal binnen 14 dagen na ontvangst van de gecorrigeerde eindnota op uw bankrekening worden overgemaakt.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken via vragen@vandebron.nl of bellen naar 0880 444 555. Een fijne dag gewenst!

Velen groeten,
    Laura
    Service Team Vandebron

Ook een klacht indienen over VandeBron?