Klacht VandeBron: Vandebron is telefonisch al minstens anderhalve week niet bereikbaar en reageert niet op klacht.

OntevredenKlant#369

Vandebron is n.a.v. foutief aanpassen van mijn maandbedrag, telefonisch al minstens anderhalve week niet bereikbaar (meer dan 25 minuten wachttijd en dan nog geen contact) en reageert gedurende een week niet op een klacht ingediend via hun website. Bijna hilarisch dat ze op de ontvangstbevestiging van de klacht, aangeven dat je ook kan bellen. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik naar ze ben overgestapt en overweeg versneld afscheid van ze te nemen. Dat is me de boete inmiddels meer dan waard. Schandalig!

Mijn eerdere feedback ter harte nemen en zorgen dat het call center bereikbaar is om telefonisch en per mail, vragen en klachten af te handelen.

VandeBron
    Beste heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor uw review op klachtenkompas.nl. Ten eerste, mijn oprechte excuses voor het lange wachten. Het is momenteel drukker dan normaal, maar we doen onze uiterste best om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. In uw bericht geeft u aan dat wij het termijnbedrag onterecht hebben verhoogd.

Het termijnbedrag wordt altijd berekend op basis van het standaard jaarverbruik (SJV). Dit is het gemiddelde verbruik van de afgelopen twee tot drie jaar op je adres en wordt elk jaar herzien door de netbeheerder. Op basis van het SJV van de woning in combinatie met de overheidsheffing die per 1 januari 2019 zijn gestegen hebben we je termijnbedrag herberekend. Helaas wordt er in het SJV van de woning geen rekening gehouden met eventuele teruglevering. Hierdoor is het mogelijk dat het herberekende termijnbedrag onjuist is.

Om er zeker van te zijn dat het termijnbedrag in lijn ligt met uw daadwerkelijke verbruik, heb ik een herberekening opgemaakt aan de hand van het SJV van de woning en de verwachte jaarlijkse opwekking van de zonnepanelen. Uit de herberekening kan ik het volgende opmaken; uw verbruik valt inderdaad lager uit dan in eerste instantie is geschat. Om te voorkomen dat u elke maand teveel geld betaalt heb ik uw termijnbedrag verlaagd. Hier heeft u een separate bevestiging van ontvangen.

Een fijne dag gewenst!

Velen groeten,
    Laura
    Service Team Vandebron

OntevredenKlant#369
Vandebron heeft het maandbedrag herberekend maar die herberekening is niet gebaseerd op mijn meterstanden van afgelopen jaren en klopt helaas (weer) niet. Zodoende op basis van mijn gemiddelden van afgelopen jaren, mijn berekening toegelicht.

Ook een klacht indienen over VandeBron?