Opgelost door VandeBron: Weggaan bij VandeBron is een ramp

content Opgelost
Ansjovis

Per 3 februari 2020 is mijn 1-jarig contract met Vandebron via Easyswitch afgelopen en ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier, Innova .
Nadat ik netjes alle 12 voorschotbedragen heb betaald die overigens erg hoog zijn ingeschat is er eind januari nog een bedrag geincasseerd van 190 euro voor februari.
Omdat ik ook voor Innova moet vooruitbetalen komen mijn man en ik onherrroepelijk in de problemen als AOW-ers met een laag inkomen. Dit zou betekenen dat ik in één maand bijna 400 euro kwijt ben aan energiekosten want ook Innova vraagt 190 euro als voorschotbedrag voor februari.
Na stornering en een betalingsherinnering/aanmaning op 2 februari heb ik hierover gebeld met Vandebron en de situatie uitgelegd en kreeg ik te horen dat ik me nergens druk over hoef te maken want aanmaningen worden altijd handmatig behandeld en gaan niet zomaar de deur uit.
Wat schetst mijn verbazing als ik nu lees in mijn -verder lege- account bij Vandebron dat er een bedrag van 190 euro openstaat wegens een waarborgsom die alleen gevraagd word bij variabele contracten ? Nou is het opeens een waarborgsom?
Ik ga er dus vanuit dat er iets mis is gegaan met de hele overstap en dat er misschien (nog) niet is gecommuniceerd met Innova (via Gaslicht.com) waardoor mijn contract is verlengd. Innova heeft mijn meterstanden opgevraagd die ik op 3 februari heb doorgegeven en zal binnenkort het eerste voorschotbedrag à 190 euro gaan innen maar Vandebron moet zijn contract nakomen want na 12 keer netjes betalen moet het einde van dit 1-jarig contract met vaste tarieven in zicht zijn en een eindafrekening volgen.

Contractdatum respecteren en de eindafrekening versneld opsturen, bonus niet vergeten.

VandeBron
    Beste mevrouw Willems,
    Hartelijk bedankt voor je review. Voordat het definitieve bericht van overstap verstuurd is loopt ons incassotraject nog. Vandaar dat de laatste incasso heeft plaatsgevonden. Je geeft aan dat je dit bedrag hebt gestorneerd en herinneringen hebt ontvangen. Het is begrijpelijk dat je dit niet prettig vindt. De factuur is inmiddels verwijderd en je zult geen herinneringen meer ontvangen hierover.
    Daarnaast begrijp ik goed dat je graag je afrekening tegemoet ziet. Je ontvangt de eindafrekening binnen uiterlijk 6 weken na de einddatum van het contract. Hierop zal elk in rekening gebracht termijnbedrag meegenomen worden en zal de afgesproken korting ook verrekend worden. Alvast een fijn weekend toegewenst!
    Joris, Serviceteam Vandebron

Ansjovis

Ook een klacht indienen over VandeBron?