Klacht VanDijk.nl: Factuur van 633,20 ontvangen omdat de boeken niet retour zijn verzonden

Fatima1393

Wij hebben schoolboeken geleend die voor 1 augustus ingeleverd hadden moeten worden. Echter omdat er van school gewijzigd is en de leerling is blijven zitten, is er vanuit gegaan dat de boeken voor het nieuwe schooljaar gebruikt kunnen worden. Wij hebben dit ook uitgelegd aan VanDijk en daarbij aangegeven dat wij graag de boeken willen retourneren en bereid zijn om een boete voor te laat inleveren willen vergoeden. VanDijk geeft aan dat de factuur van 633.20 euro betaald dient te worden. Dit bedrag rekenen zij als nieuwwaarde voor de boeken die wij in ons bezit hebben. Wij vinden dit een heel hoog bedrag en kunnen dit niet betalen. Het is ook niet reëel wat VanDijk eist voor oude boeken. VanDijk gaf aan dat wij de boeken aan hen kunnen verkopen, zodat zij ze weer kunnen verhuren. Dus wij betalen 633.20 plus verkopen de boeken aan VanDijk voor heel weinig. Zij profiteren hiervan dubbel! Wij zijn zeer en zeer teleurgesteld hierin en vinden dit klantonvriendelijk.

Graag zijn wij dat VanDijk de boeken vooralsnog accepteert tegen een boeten zoals de bibliotheek doet. Zie eerder uitspraak van de rechter over een andere leerling https://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/15/schoolboekenbedrijf-hindert-rechtsgang-en-bevoordeelt-zichzelf-a1481298

Het is niet reëel om een bedrag van 633.20 uit te schrijven, wij hebben dit geld ook niet.

Fatima1393
    Aan bovenstaande willen wij graag toevoegen dat de leerling om wie het gaat in mei ongeveer gestopt is met school en uitgeschreven is. Verdere communicatie vanuit school over boeken inleveren is uitgebleven omdat hij niet langer leerling is van deze school. 4 HAVO wordt echter wel opnieuw gevolgd aan een andere instelling waarvan hij een bestellijst heeft ontvangen voor boekenpakket, wederom bij VanDijk. Om deze reden zijn de boeken gehouden omdat ze overeenkomen.
    Fatima1393
    Wij zijn gewend dat VanDijk per postbrief een herrinering voor inleveren verstuurd. De medewerker van VanDijk die wij vandaag hebben gesproken aan de telefoon heeft aangegeven dat inderdaad VanDijk niet heeft gekozen voor verzoek tot inlevering per post maar per e-mail. Het e-mailadres wat bekend is bij VanDijk is schoolmail waar geen toegang tot is. Verder heeft VanDijk een mail verzonden naar een ander email adres, (van mij, zus van leerling)
    Fatima1393
    Ik kan me niet herinneringen deze emails ontvangen te hebben, wellicht heb ik ze als reclame aangemerkt omdat ik vroeger mijn boeken ook via VanDijk bestel. De leerling om wie het nu gaat, mijn broertje gaat 4HAVO opnieuw volgen en zal nogmaals de boeken via VanDijk bestelen als dit opgelost wordt. Wij hopen dat VanDijk zo vriendelijk is om de boeken terug te nemen zodat wij opnieuw boeken kunnen bestellen voor het nieuwe schooljaar.
    VanDijk.nl
    Beste Fatima,

Wanneer je boeken langer wilt huren dan 1 augustus moet je dit altijd bij ons aangeven. Helaas hebben wij geen aanvraag ontvangen voor het langer huren van artikelen.

Wij hebben in juni het inleverformulier naar 2 e-mailadressen gemaild die bij ons bekend zijn. Vervolgens hebben wij in juli een herinnering gestuurd over het inleveren van de boeken, eind juli hebben wij nog een keer een herinnering gestuurd. Wanneer de boeken na 3 keer contact te hebben gezocht niet worden ingeleverd sturen wij helaas een schadenota.

Van school hebben wij ook niet vernomen dat het pakket langen gehouden moest worden.

Helaas is het niet mogelijk om de boeken nog te retourneren, wij willen je verzoeken het schadebedrag van € 633,20 over te maken.

VanDijk.nl