Klacht VanDijk.nl: Foutieve informatie in systeem van Dijk Boeken leid tot onterechte boetes.

# 402088
Boekenvandijk

Wij hebben een boete ontvangen voor het te laat inleveren van boeken. Bij navraag blijkt dat het systeem van Dijk Boeken gebruik maakt van een computer systeem waarbij er een email adres word gebruikt om een verzoek tot inleveren op te sturen. Dit is echter een niet door de klant aangeleverd email adres maar door van Dijk gegenereerde informatie. Dit bleek ook nog eens het email adres van een andere student te zijn. Helaas na telefonisch overleg geen enkele bereidheid dit te corrigeren en ook geen inzicht gegeven in de wijze waarop deze klant info wordt verkregen. Wel een incasso bureau gestuurd.

aangezien wij als gebruiker niet verantwoordelijk kunnen zijn voor foutieve info in systeem van Dijk (het is ook niet door ons aangeleverd maar door van Dijk verzameld) verwachten wij ook geen boete en zeker geen incassobureau

VanDijk.nl
    Beste meneer/mevrouw Tjeerdsma,

De gegevens die wij hebben geregistreerd zijn aangeleverd door de school en door ons 1 op 1 overgenomen. Wij gaan er vanuit dat de juiste gegevens bij de school bekend zijn en doen daarom geen extra controle hierop.

De oorspronkelijke boete bedroeg € 732,75 voor het niet inleveren van de boeken. Naar aanleiding van telefonisch contact met onze klantenservice hebben wij een coulance voorstel gedaan, voor reductie van de schadefactuur naar € 75,- voor het te laat in leveren van de boeken. Hierop heeft u begin september de boeken alsnog aan ons opgestuurd en hebben wij 13 september een factuur van € 75,- toegezonden.

Zoals reeds aangegeven zijn wij coulant geweest in deze situatie en kunnen wij hierin niet nog verder tegemoet komen. We zijn bereid de incassokosten van € 40,- (voor het niet tijdig betalen van de factuur) kwijt te schelden mits het bedrag voor 20 november 2019 is overgeschreven.

Vriendelijke groet,

Wendy
    Team webcare
    Boekenvandijk
    van dijk heeft niet willen reageren met een positief besluit

Ook een klacht indienen over VanDijk.nl?