Klacht VanDijk.nl: Op deze manier vangt van Dijk geld voor de verzekering en de nieuwprijs voor de boeken.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 379582
Gebruiker
Zlatoóest
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn Klacht:
Ik heb dit jaar 2019 voor het eerst boeken besteld van van dijk. ik heb hierbij de extra verzekering afgesloten voor schade en diefstal. Bij het inleveren van de boeken werden twee boeken als te zwaar beschadigd bevonden en zodoende niet geaccepteerd. Ik had verwacht dat dit onder de schadeverzekering zou vallen maar ik kreeg een factuur van 104,35! Dit is de nieuwprijs voor de twee boeken. De verzekering zou niet gelden aangezien ik dit voor het inleveren zelf via een speciaal formulier al aan hadden moeten geven. Bij navraag bij de klantenservice bleek dit de gang van zaken te zijn. Dat hier geen woord over gerept werd in de correspondentie over het inleveren van de boeken. Mederwerker van VanDijk gaf aan dat het wel in de voorwaarden was opgenomen die bij het afsluiten van de verzekering. Die heb ik nooit ontvangen, gekregen om te kunnen lezen.

Op deze manier vangt van Dijk geld voor de verzekering en de nieuwprijs voor de boeken. Dit is geenszins een redelijke en eerlijke gang van zaken.

De oplossing

Ik wens de factuur niet te betalen en gebruik te kunnen maken van de verzekering

Ik hoop dat in de correspondentie in de toekomst mensen er op gewezen worden dat zij zelf de schade moeten melden om gebruik van de verzekering te kunnen maken.

1 reactie

  1. Auteur
    VanDijk.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Zlatoóest,

    Op het moment dat je de regeling af sluit, staat er duidelijk aangegeven dat de regeling geldig is tot de inleverdag. Wanneer er boeken beschadigd zijn moet je dit altijd voor de inleverdag bij ons aangegeven. Beide boeken hebben wij aan het begin van het schooljaar nieuw geleverd.

    Een maand voor het inleveren hebben wij nog een herinneringsmail gestuurd. Hierin hebben wij nogmaals aangegeven dat je de regeling hebt besteld en dat deze geldig is tot de inleverdag.

    Helaas is het nu niet meer mogelijk om aanspraak te maken op de regeling.

    Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Annemiek
    Team webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Zlatoóest
Datum
Uiteindelijke oplossing
Onze factuur door de verzekering moet betaald worden. De misleidende schaderegeling vanaf 2019-2020 studiejaar is veranderd!!!, waarbij nergens werdt vermeld dat je de schade voor het inleven moet melden en de levertijd van boeken wordt tot 31 augustus!!! VanDijk geeft toe dat het heel misleidend probleem is!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over VanDijk.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen