Klacht VanDijk.nl: Van Dijk stuurt onterechte factuur plus aanmaningskosten

# 422062
Onterecht belastte klant

Van Dijk brengt nieuwprijs schoolboek in rekening terwijl zij zelf een gebruikt exemplaar verstrekt hebben ! dat zonder schade of beschrijving na 4 maanden weer ingeleverd is. Maar niet volgens van Dijk dus. Geprobeerd met klantenservice te mailen. Eerst reageren ze niet. Uiteindelijk wel, maar dan heb je er niks aan. Ondertussen moet je wel 40,00 extra aanmaningskosten betalen na 2 weken na factuurdatum. Bewijs is er niet, Ze maken zelfs geen foto van de beschadiging, niks kunnen ze overleggen. Zij constateren het en sturen de factuur plus aanmaningskosten. Wat een teleurstellende ervaring met dit bedrijf!

Crediteren kosten. Zorgvuldigheid dmv foto’s opnemen in hun procedure. Zodat klanten niet onterecht belast en gedupeerd worden.

VanDijk.nl
    Beste meneer/mevrouw van Vuuren,

We vinden het vervelend dat u ontevreden bent over uw ervaring met ons.

Het betreffende huurboek is nieuw aan u geleverd, wat betekent dat er geen schade aan dit boek zat bij ontvangst. Wanneer wij een nieuw huurartikel beschadigd/beschreven terug ontvangen, brengen wij hiervoor een schadebedrag in rekening. Op boeken waarvan u een gebruikt exemplaar van ons ontvangt, brengen wij geen schadebedragen in rekening wanneer het beschadigd wordt ingeleverd.

U heeft van ons op 17 december 2019 de factuur ontvangen voor het beschadigd inleveren van een nieuw huurartikel. Vanwege het uitblijven van de betaling hebben wij 8 januari 2020 een herinnering verzonden en uiteindelijk op 30 januari 2020 een aanmaning met de daarbij behorende aanmaankosten.

Zoals in eerdere e-mail correspondentie aangegeven, maken wij geen foto's van de geconstateerde schade. Naar aanleiding van uw klacht hebben we echter besloten een passende tegemoetkoming te doen, we hebben u hierover zojuist per e-mail geïnformeerd.

Wendy
    Team webcare
    Onterecht belastte klant
    Volgens u is een nieuw boek verstrekt. Volgens ons is dit boek gebruikt aan ons verstrekt. En dus ook gebruikt ingeleverd op school. Er is door ons zorgvuldig mee omgegaan. Niet beschadigd en niet beschreven. Wij hebben nu wel de kosten van een nieuw boek betaald...Waar in het proces wat is misgegaan, kan ik niet beoordelen. U misschien wel.
    VanDijk.nl
    Beste meneer/mevrouw van Vuuren,

Bij levering van het boekenpakket omstreeks 6 augustus 2019 hebben wij een nieuw exemplaar van 'Overal natuurkunde (5e editie) 3h' in de doos gedaan en dit ook op de pakbon aangegeven. Tweedehands boeken komen uit een ander magazijn dan nieuwe boeken, hierdoor kan bij levering geen verwarring ontstaan over de staat van het boek. Indien de inhoud van de doos echter niet overeenkomt met de pakbon, kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst bij ons melden.

Daarnaast brengen wij altijd de vervangingswaarde van de boeken in rekening bij het niet of beschadigd/beschreven inleveren van een huurboek. Deze waarde is gelijk aan de nieuwprijs, aangezien er een nieuw artikel bij de uitgever aangeschaft dient te worden om onze voorraad aan te vullen.

Vriendelijke groet,

Wendy
    Team webcare

Ook een klacht indienen over VanDijk.nl?