Klacht VanDijk.nl: Volledige schade betalen bij een oud boek.

J. Pot

Ik moet voor een boek van zeker drie jaar oud, zitten drie stickers in, de nieuwwaarde betalen (50,00)omdat deze beschadigd zou zijn. Ik foto’s gestuurd naar hen. Maar ze geven aan omdat zij geen tweedehands boek kunnen kopen ik de nieuwwaarde moet vergoeden. Dat is onredelijk en dan onbillijk. Die redenering klopt niet.

Op een website staat dat je niets hoeft te vergoeden als t boek al jaren oud is. Dat is het. Maar een schade vergoeding v 5,00 vind ik enigszins redelijk.
Dit is toch vreemd, ik moet een factuur betalen aan Van Dijk. Maar ik moet voor de klacht zijn bij school. Met wie is er nou een overeenkomst? Als de school de overeenkomst heeft met vanDijk en ik moet met school dit conflict moplossen, dan moet ik toch van school een factuur krijgen en de school betalen. Maar ik krijg van van .Dijk een factuur en maar ik moet bij de school zijn als ik er niet mee eens ben. Van Dijk probeert op allerlei manieren om er onderuit te komen. Wie bepaald het schade eerst dan school of van Dijk. Ik wil best een bedrag aan schade betalen maar niet een nieuw bedrag voor oud boek. Een verzekering betaald ook geen nieuwe auto als het een tweedehands auto total löss is. Waar kan ik geen bij deze onredelijke zaak. Ik ben nb. Lid van de Consumentenbond.

VanDijk.nl
    Beste meneer/mevrouw Pot,

Vervelend om te horen dat er een boek niet geaccepteerd is.

Boeken die begin van het schooljaar gebruikt zijn uitgeleverd, worden aan het eind van het schooljaar alleen afgekeurd bij brand of waterschade. De boeken die jullie hebben ontvangen zijn eigendom van de school. Wanneer u het niet eens bent met de schadefactuur voor het afgekeurde boek, willen wij u hiervoor doorverwijzen naar de school.

Vriendelijke groet,

Annemiek
    Team webcare

Ook een klacht indienen over VanDijk.nl?