Klacht VanDijk.nl: Waterschade factuur ondanks verzekering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 315925
Gebruiker
Thess
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Een factuur met administratiekosten van €5.95 gekregen voor een boek met waterschade terwijl er een verzekering (vervanging, schade of diefstal) is afgesloten.
Contact gehad met de klantenservice de regeling is volgens hun alleen van toepassing lopende het schooljaar. Volgens de medewerker had ik 1 week van te voren melding moeten maken dan waren er geen kosten geweest. Heb gevraagd waarom dit niet vermeld wordt op hun site. Helaas geen duidelijk antwoord op gekregen. Hieronder de regeling zoals hun hem beschreven hebben op de website. Geen enkele algemene voorwaarden omtrent deze regeling te vinden via de website. Lees ik nu verkeerd.

Omschrijving
Leerboeken die jij aan het eind van het schooljaar weer in moet leveren, kunnen buiten jouw schuld om beschadigd raken (door vocht- of brandschade, verlies door diefstal of vernieling). Je kunt nu een...
Lees meer

Leerboeken die jij aan het eind van het schooljaar weer in moet leveren, kunnen buiten jouw schuld om beschadigd raken (door vocht- of brandschade, verlies door diefstal of vernieling). Je kunt nu een regeling afsluiten waarbij VanDijk dan zorgt voor vervanging van zo’n boek en de kosten hiervoor voor haar rekening neemt. De vervangingskosten voor een compleet pakket liggen al gauw tussen de 300 eu en 500 eu

De oplossing

Creditering van factuur en aanpassing van de verzekering omschrijving op de website deze is zeer misleidend. Er zijn heel veel mensen met dezelfde klacht maar omdat ze een monopolie positie hebben aangaande schoolboeken kunnen ze zich dit veroorloven mensen moeten immers weer gewoon bij dit bedrijf boeken bestellen. Het zou goed zijn dat er in deze branche ook concurrentie komt al is het alleen maar voor de service.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Thess
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niets
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over VanDijk.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen