Klacht VanMoof: 8 maanden wachten op een defecte fiets, klantenservice een farce.

Naik_NL

Vandaag 17 maart ‘23 eindelijk mijn in juli ‘22 bestelde en natuurlijk betaalde S5 mogen ontvangen.
Na montage en aanzetten al direct de koplamp defect. In de app was te zien dat het zo lang heeft geduurd dat er nog maar 8% lading in de accu zit.
Snel even in de straat op en neer voor ik hem aan de lader zet, geen ondersteuning van de motor en schakelen doet hij ook niet.
Dan maar laden want de spanning is te laag voor de software-update. Helaas, lampje op lader blijft groen dus de accu is waarschijnlijk defect. Toch twee uur aan de lader laten staan…
Fiets is dead on arrival, bij elk ander bedrijf zou je hierover kunnen communiceren.
Bij VanMoof kan je alleen contact opnemen met een bot die een scriptje volgt waar uiteindelijk uit komt dat je software moet updaten, of na twee uren iemand die zegt dat je de fiets moet resetten en moet laden en je dat minimaal zo lang moet doen dat het in ieder geval na vijf uur vrijdagmiddag is dat je weer overnieuw aan de bot word overgeleverd.

Uiteraard heeft de aangedragen oplossing niet geholpen en is er behalve de bot die er is om je van het kastje naar de muur te sturen nu helemaal geen sterveling meer via chat bereikbaar.
Morgen demonteren en terug in de doos puzzelen en maar zien hoe ik de boel moet retour sturen. Ik heb al elders gelezen dat een RMa aanvragen ook een onmogelijke opgave bij dat bedrijf is.

Er is een defect product geleverd. (Dead On Arrival) na 8 maanden wachten
Vervangend nieuw werkend product of aankoopbedrag retour.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over VanMoof?