Opgelost door VARA: VARA weigert toegezegd welkomstgeschenk te leveren

Hans

Op 14-12-2013 heb ik via de website van de VARA een abonnement afgesloten op de VARAGids App. Het betrof een "Jaarabonnement app + €65 prepaidtegoed bij Ximon voor € 24,99".

Even later werd mijn abonnement per email bevestigd: "Bevestiging abonnement VARAgids App inclusief Lidmaatschap [...] Uw abonnement , inclusief lidmaatschap: is geldig tot wederopzegging" Daarmee is een overeenkomst tot stand gekomen tussen mij en de VARA.

Op 17-12-2013 echter kreeg ik weer een email van de VARA:

"De VARAgids-app stopt per 1 januari 2014 [...] zullen wij het abonnementsgeld dat u nog tegoed heeft, vóór 31 januari 2014 op uw bankrekening terugstorten".

Ik ben van mening dat ik desondanks recht heb op het €65 prepaid tegoed bij Ximon, omdat de VARA niet eenzijdig kan besluiten de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst niet na te komen.

De VARA weigert echter. Ze schrijven "Met de verdwijning van de VARAgids-App, vervalt automatisch ook het Ximon filmtegoed".

Ik wil alsnog het €65 prepaid tegoed bij Ximon ontvangen waarop ik recht heb.

Hans
    Inmiddels is bekend dat ook Ximon ermee stopt, en wel op 29 januari. Dus al zou ik nu nog mijn €65 tegoed krijgen dan heb ik daar weinig meer aan, tenzij ik het hele weekend voor de buis ga hangen. Ondertussen heeft de VARA trouwens niet mijn hele abonnementsgeld teruggestort, maar daar een klein bedrag van ingehouden. Daarmee bevestigen ze dus impliciet dat het abonnement wel degelijk is ingegaan, en ik dus recht zou hebben op het Ximon tegoed. Geen reacties op mijn emails, geen reactie hier!
    VARA
    Geachte heer van Drie,Mijn excuses dat reactie op uw vraag enige tijd heeft geduurd. Graag neem ik even persoonlijk contact met u op om uw klacht te bespreken en te kijken op welke manier we het stoppen van de VARAgids app en de gevolgen daarvan kunnen compenseren.
    mvrgr, Yvette Valkenburg, publieksvoorlichter VARA
    VARA
    mvrgr, Yvette Valkenburg, publieksvoorlichter VARA
    Hans
    Ik ben in afwachting van het persoonlijke contact. Mijn naam kunt u vinden in de privé informatie van deze klacht, daarin verwijs ik ook naar de email correspondentie waarin u mijn contactgegevens kunt vinden.
    Hans
    Inmiddels heeft de VARA contact met mij opgenomen. VARA geeft toe dat ik recht zou hebben op het Ximon tegoed, maar omdat Ximon niet meer bestaat heeft men mij een DVD box aangeboden, waarbij ik mocht kiezen uit twee boxen. Ik vind dat een goede geste en daarmij is wat mij betreft de klacht op een positieve wijze afgewikkeld.
    Hans
    Inmiddels heb ik de DVD box ontvangen. Hartelijk dank voor dit alternatieve welkomstgeschenk!