Klacht Vattenfall Nederland: eindafrekening door nalatigheid nuon!

SKara

Enkele maanden geleden sloot ik een contract af bij Nuon. Er werd een maandbedrag gesteld van 60,40 euro. Dit zou een schatting zijn geweest van de meterstanden die ik had gegeven. Dit bedrag werd iedere maand dmv automatische incasso afgeschreven. Naar mijn weten was het bedrag te laag. Ik heb hierover meerdere malen telefonisch contact gehad met een van de medewerkers van Nuon. Ik heb uitgelegd dat ik met meerdere personen in huis leef en dus ook het maandbedrag wil verhogen. In augustus moest ik opnieuw meterstanden doorgeven. Dit had ik gedaan en tot mijn verbazing hoefde ik niets bij te betalen. Omdat er gewoon niet naar mij geluisterd werd wat betreft het ophogen van mijn meterstanden ben ik overgestapt naar een andere energie leverancier. Nu krijg ik een eindafrekening van 930 euro! Ik heb contact opgenomen met Nuon en die beamen dat er een grove een fout is gemaakt. Maar al met al kunnen ze niks voor me betekenen. Ik ben diep teleurgesteld in de energie maatschappij nuon.

Een compensatie van het bedrag.

NUON
    Beste Skara,Bedankt voor het melden van je klacht op deze website. Je hebt in augustus 2013 laten weten dat je vermoedt dat het termijnbedrag te laag was om de werkelijke verbruikskosten te dekken. Op dat moment konden we het termijnbedrag niet meer aanpassen omdat de jaarafrekening als eerste gepland stond. We hebben helaas de jaarafrekening gemaakt op basis van geschatte meterstanden. Als we voor die jaarafrekening correcte standen hadden ontvangen, dan was de verrassing niet zo groot geweest toen je overstapte naar een andere leverancier. De eindafrekening is erg hoog. We kunnen helaas niets anders dan een coulante betalingsregeling aanbieden waardoor je de verbruikskosten gespreid aan ons kunt voldoen. Een betalingsregeling heb je inmiddels met ons afgesproken.
    Voor de vervelende gang van zaken bieden wij onze excuses aan. Meer kunnen wij langs deze weg niet voor je doen.Met vriendelijke groet,Barry
    Nuon Webcare

Ook een klacht indienen over Vattenfall Nederland?