Klacht Vattenfall Nederland: Korting vervalt na stoppen met gas

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 651400
Gebruiker
W. van der Scheun
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Ik heb onlangs mijn gasapparaten (geiser en kookplaat) vervangen door elektrische apparaten. Omdat ik in een appartement woon met blokverwarming heb ik daarna mijn gasmeter laten verwijderen omdat ik geen gasaansluiting meer nodig heb. Dit alles geheel conform de aanbevelingen van de Nederlandse overheid. Nou kreeg ik vandaag een bericht van Vattenfall dat mijn 25% “Blijven loont” korting vervalt omdat die alleen van toepassing als je zowel gas als elektriciteit afneemt. Dat lijkt mij volkomen van de pot gerukt. Gedraag je je netjes, wordt je gestraft. En er is natuurlijk niets aan te doen, want het staat keurig ergens in de kleine lettertjes. Echt, ik begrijp hier helemaal niets van. Het vervangen van gas door elektra heeft me € 4000 gekost en vervolgens krijg ik een trap na.

Gewenste oplossing

Ik wil mijn korting terug
Geboden oplossing
Zoals gezegd heb ik geen enkele behoefte aan cadeautjes en Vattenfall gaat toch niet toegeven dat ze moreel hartstikke fout zitten. Dus laat maar. De zoveelste overwinning voor niets ontziend aandeelhouderskapitalisme.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

7 reacties

  1. Auteur
    Vattenfall Nederland
    Datum
    Goedemiddag,

    Het klopt inderdaad dat de Blijven Loont-korting alleen in combinatie met stroom en gas of stroom en stadsverwarming kan. Op het moment dat beide producten niet meer worden afgenomen, komt de korting te vervallen.

    We kunnen altijd kijken of we alsnog iets voor je kunnen betekenen. Stuur ons hiervoor gerust via een privébericht je geboortedatum en de laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer.

    Met vriendelijke groet,
    Sander
    Vattenfall
  2. Auteur
    W. van der Scheun
    Datum
    Mijn punt is nou juist dat het niet klopt. Juridisch zal het ongetwijfeld kloppen, maar moreel-ethisch absoluut niet. Ik ben voor mijn gas niet naar een andere leverancier gegaan, maar ik heb, zoals gezegd, de aanbevelingen van de Nederlandse overheid gevold. En daarvoor hoor ik niet gestraft te worden door de korting als trouwe klant weg te nemen.
    Ik heb al telefonisch contact met de service desk en daar werd mij als compensatie een aantal punten aangeboden waarmee ik een cadeautje zou kunnen kopen. Daar heb ik echt nul komma nul behoefte aan. Ik wil gewoon serieus behandeld worden en gewoon mijn trouwe klanten korting houden. Dat lijkt me toch echt niet teveel gevraagd. Met een andere oplossing ben ik eenvoudig weg niet tevreden. Ik voel me echt enorm in de zeik genomen.
  3. Auteur
    Vattenfall Nederland
    Datum
    Goedemorgen,

    Ik kijk graag zelf nog even mee. Wil je dan een privébericht sturen met:
    - Geboortedatum
    - Laatste drie cijfers van je IBAN

    Met vriendelijke groet,

    Joeri
    Vattenfall
  4. Auteur
    W. van der Scheun
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    Vattenfall Nederland
    Datum
    Goedemiddag,

    ik heb het nagekeken. Voor nu kunnen we enkel coulant zijn door je 2000 exclusief punten aan te bieden ter waarde van 75 euro.

    Met vriendelijke groet,

    Joeri
    Vattenfall

  6. Auteur
    W. van der Scheun
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  7. Auteur
    Vattenfall Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    we vragen je dan een om exclusief account aan te maken. Als dat is gedaan, kunnen wij de punten voor je toevoegen. Neem je dan contact op via: https://wa.me/31208920230

    Met vriendelijke groet,

    Joeri
    Vattenfall

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Vattenfall Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen