Klacht Vattenfall Nederland: Schandalig hoge energierekening na aflopen vaste energiecontract Nuon / Vattenfall.

Voor mijn energie jaarafrekening moet ik bijna 2400 euro extra betalen, terwijl mijn verbruik ongeveer vergelijkbaar is met het jaar daarvoor. Ik gebruik redelijk wat elektriciteit/gas ivm zakelijk verbruik voor een cafetaria. Blijkt dat mijn vaste energiecontract vorig jaar is afgelopen (was slechts 1 jaar contract) en dat deze is omgezet naar een variabel contract. Helaas heb ik geen waarschuwing gekregen van Nuon / Vattenfall vorig jaar en heb ik hier zelf ook niet op gelet. Telefonisch contact met Vattenfall helpt mij helaas niet verder. Ik stelde voor om een nieuw contract af te sluiten, en dat deze energietarieven met terugwerkende kracht ook geldt voor het afgelopen jaar. Helaas gaat Vattenfall hiermee niet akkoord. Ze geven aan dat het mijn eigen schuld is en dat ik de forse rekening gewoon moet betalen. Verder zouden ze vorig jaar wel een mail hebben verstuurd (die ik niet zie in mijn mailbox) en blijft het mijn eigen verantwoordelijkheid omdat ik bij het afsluiten van het contract wist wanneer deze zou aflopen.

Ongelofelijk dat de tarieven zoveel verschillen tussen een vast contract en variabele tarieven, dit betekent dat ik voor hetzelfde verbruik iedere maand 200 euro extra moet bijbetalen. Dit in combinatie met dat ik niet op de hoogte ben gebracht door Vattenfall dat mijn vaste energiecontract is geëindigd, vind ik dit schandalig en voelt het alsof ik word bedrogen. Alsof ze hopen dat mensen niet merken dat hun vaste energiecontract is geëindigd en dan is het kassa voor Vattenfall.

Nieuw energiecontract opstellen, waarbij de nieuwe energietarieven ook gelden met terugwerkende kracht voor het afgelopen jaar.

Vattenfall
    Beste heer/mevrouw Xia,

Excuses voor de late reactie op uw klacht. Ik zie dat u inmiddels contact heeft gehad. Mocht u toch nog met ons willen spreken over uw klacht dan kunt u ons bereiken op één van onze kanalen: vattenfall.nl/contact.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Ook een klacht indienen over Vattenfall Nederland?