Opgelost door Vattenfall: Afspraken niet nagekomen

Klant nr. 24524856
Bij mijn eerdere contacten met u over mijn klacht dat u in dec. voor de eindafrekening van electra 225,44 euro van mijn rekening zou afhalen, had u toegezegd dat dit NIET zou gebeuren en dat mijn totale eindafrekening rond 11 Jan. komt. Nu is er vanmorgen TOCH 225,44 euro van mijn rekening afgehaald.
Mijn klacht is: waarom toch en niet de afspraak nakomen dat dit niet zou gebeuren. U zou wachten op de totale eindafrekening.
Ik verneem graag per omgaande hierop antwoord

Direct rechttrekken

Geachte heer Dummer,

Ik ben degene waar u de de vorige keer contact mee had. Ik begrijp niet waarom het bedrag evengoed af is geschreven. Alle blokkades tegen aanmaningen en het afschrijven staan er nog steeds op. Onze verontschuldigingen dat het ondanks dit toch af is geschreven.

Ik zie dat vandaag de afrekening voor gas op is gemaakt. Er staat dat dit en jaarafrekening is. Ik heb dit door een collega laten controleren, en die gas aan dat hierna niet nog een eindafrekening kwam. Ik had namelijk het verzoek ingediend de jaarafrekening en een eventuele eindafrekening samen te voegen.

De factuur is via Mijn Vattenfall in te zien. Ik vraag u om deze te controleren. Mochten u nog vragen hebben, dan kunt u mij hier vinden.

Dummer
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik was inderdaad zeer verbaasd dat er opnieuw voor een eindafrekening van alleen stroom 225 euro van mijn rekening is afgehaald. Mijn verbruik was zodanig dat ik geld zou terugkrijgen. Dit was de reden dat ik de eerste klacht indiende. Ik heb 50 jaar energie en gas afgenomen van Eneco. Ik heb altijd 1 afrekening gekregen van de totaalafname. Uw systeem stuit me tegen de borst. Uw verdeelsleutel voor de maandbedragen van stroom en gas kloppen niet t. o. v. mijn verbruik. Ik heb inderdaad gistermiddag de twee gescheiden afrekeningen voor stroom en apart gas gekregen. Nu blijkt dat mijn berekeningen juist waren en er rond de 300 euro retour komt naar mij.
    Jammer dat het zo moest gaan, maar wil u bedanken voor de poging om het op de juiste manier op te willen lossen.
    Met vr.gr.
    Henk Dummer

Dummer
    Het wordt steeds gekker. Ik moet nu eerst 225 euro betalen., zoniet dan komen er incassokosten bij en ik krijg als eindafrekening 512 euro terug.
    Wat een klantvriendelijke firma. Nooit meer
    Beste heer Drummer,

Dat is inderdaad niet handig. Het wordt veroorzaakt door het feit dat het twee afzonderlijke facturen zijn. Ik heb uw tegoed van de eindafrekening van gas nu verrekend met de bijbetaling op stroom. U hoeft niets te betalen, het restant van € 296,47 betalen wij binnen enkele werkdagen aan u terug.

Tyas
    Beste heer Drummer,

Tyas
    Dummer
    Onder druk van het bedreigende e-mailtje vanochtend dat de openstaande rekening van €225,44 nog niet op uw rekening stond met de opmerking dat er bij niet betalen incassokosten in rekening gebracht gaan worden, heb ik vanochtend €225,44 overgemaakt. Dit betekent dat ook dit bedrag retour gestort wordt op mijn rekening.
    Ik hoop dat u dit zo kunt regelen dat het totale bedrag van € 521,91 op mijn rekening wordt gestort.
    Gr. Henk Dummer
    Gr. Henk Dummer
    Beste heer Dummer,

Die betalingen zullen in twee aparte betalingen naar u worden verzonden. Het bedrag van € 296,47 op 16 januari. Uw betaling is hier nog niet ontvangen/verwerkt, maar die zal dan de dag na ontvangst terug worden verzonden. Ik schat in dat dit ook op de 16e zal zijn.

Vattenfall.
    Beste heer Dummer,

Vattenfall.
    Dummer
    Bedankt voor uw antwoord.
    Ik hoop dat ondanks alle onduidelijkheid naar mij toe, ik toch tevreden kan zijn over de verwerking van de eindafrekening en er toch een goed gevoel aan overhou richting Nuon/Vattenvalll
    Met vr. gr.
    Henk Dummer

Dummer

Ook een klacht indienen over Vattenfall?